عصر خودرو

حسن‌نژاد:

حضور خارجی ها در بازار سرمایه مانعی ندارد

عصر بازار: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن حضور خارجی ها در بورس کشور گفت: تاسیس شتابزده بورس های مختلف در کشور صحیح نیست.

حضور خارجی ها در بازار سرمایه مانعی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، محمد حسن‌نژاد درخصوص تاسیس بورس ارز و مسکن در کشور گفت: در تاسیس بورس‌ها باید تدابیر کارشناسی اتخاذ شود و اینکه برای هر موضوعی بصورت شتابزده بورس در کشور تشکیل شود، صحیح نخواهد بود.

    نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در این رابطه ادامه داد: بورس یعنی بازار متشکل که در آن باید واحدها،معیارها و استانداردها مشخص باشد،حال سوال این است که درشرایط فعلی،چه کسی می خواهد در بورس مسکن،عرضه یا تقاضا داشته باشد؟

    این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: البته خریدوفروش اوراق مسکن در بورس با موضوع بورس مسکن متفاوت بوده و قابل پذیرش است.

    انتقاد از تاسیس بورس ارز در کشور

    حسن‌نژاد با بیان اینکه در کجای دنیا ارز در بورس خرید و فروش می شود،تاکید کرد: درحال حاضر درمدیریت بازار ارز با مشکل روبرو هستیم،بنابراین ریسک تاسیس بورس ارز بالا است ونباید فراموش کرد در تخصیص ارز کالاهای واسطه ای مسئله داریم، بنابراین باید به این ملاحظات توجه شود.

    حضور خارجی ها در بورس مشکلی ندارد

    وی با مثبت ارزیابی کردن حضورخارجی ها دربورس کشورادامه داد:درشورای عالی بورس مصوب شده، بنابراین حضور خارجی ها در بورس مشکلی ندارد.

    حسن‌نژاد با بیان اینکه نگران وضعیت بورس کشور هستم،افزود:برای بهبود وضعیت بورس کشور باید نرخ خوراک پتروشیمی ها تثبیت و همچنین نرخ بهره مالکانه معادن نیز باید مشخص شود.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم شفاف شدن وضعیت نرخ سود بانک ها،گفت: مقرر شده بود که مطالبات مشکوک الوصول بانک ها را در حساب ها بصورت ذخیره لحاظ کنند که این روی سودآوری بانک ها تاثیرگذار بود و نگرانی هایی ایجاد کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها