عصر خودرو

رویترز:

ونزوئلا از برنامه نفت در برابر وام خود با چین و روسیه عقب افتاد

عصر بازار- خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، شرکت دولتی نفت ونزوئلا (PDVSA) چند ماه از برنامه صادرات نفت خام و سوخت به چین و روسیه در چارچوب طرح نفت در برابر وام ونزوئلا با این کشورها، عقب است.

ونزوئلا از برنامه نفت در برابر وام خود با چین و روسیه عقب افتاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روسیه و چین به عنوان متحدان سیاسی و شرکای تجاری مهم ونزوئلا روی هم حداقل 55 میلیارد دلار به این کشور وام داده اند.

    از آنجا که تقریبا تمامی درآمد صادراتی ونزوئلا از محل صادرات نفت است، بحران شرکت نفت این کشور همزمان با تورم سه رقمی و کمبود مواد غذایی می تواند به افزایش مشکلات شهروندان این کشور منجر شود، وضعیتی که یادآور روزهای منتهی به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

    در پایان ماه ژانویه، شرکت نفت ونزوئلا تقریبا 10 میلیون بشکه از محصولات پالایش شده ای که باید به چین و روسیه می داد، عقب بود که این میزان معادل 10 ماه تاخیر است.

    بر اساس این گزارش، «جف دانکان» یکی از قانونگذاران کنگره آمریکا که نماینده ایالت کارولینای جنوبی است در اواخر خرداد ماه 1395 گفته بود: درآمد ونزوئلا از محل فروش نفت برای بقای دولت این کشور در قدرت، کافی نیست و بنابراین تغییر رژیم در این کشور اتفاق می افتد.

    برچسب ها