عصر خودرو

تقویت روبل روسیه در برابر ارزهای جهانی

عصر بازار- روبل روسیه پس از فراز و نشیب‌های فراوان در مقابل ارزهای معتبر ،در یک سال و نیم گذشته تقریبا بدون تغییر مانده است.

تقویت روبل روسیه در برابر ارزهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ارزش برابری هر دلار امریکا در برابر روبل روسیه به 58.1 روبل و در برابر یورو به 61.80 روبل رسیده است.

    بحران اقتصادی در روسیه، کاهش شدید قیمت نفت در کنار تحریم های بین المللی این کشور به خاطر بحران اوکراین باعث شد که در دو سال گذشته  ارزش روبل در برابر دلار آمریکا بشدت کاهش پیدا کند.

    فشارهای اقتصادی به روسیه در سال 2015 میلادی به حدی بود که در بازارهای مبادلات ارزی هر دلار نزدیک به 86 روبل مورد معامله قرار گرفت، اما اکنون دولت روسیه توانسته با برنامه ریزی موفق اقتصادی ارزش پول ملی این کشور را تقویت کند و در حدود 58 روبل در برابر هر دلار نگه دارد.

    دولتمردان این کشور تلاش می‌کنند به جز صادرات نفت، برای خلاص شدن از بحران اقتصادی در منابع درآمدی  کشورشان تحول ایجاد کنند.

    کارشناسان اقتصادی ایجاد پویایی مثبت در اقتصاد روسیه، کاهش خطرات ژئوپلتیکی برای سرمایه‌گذاران خارجی و روند افزایشی جذب سرمایه گذاران در بازار روسیه را از عوامل مهم تقویت روبل می‌دانند.

    همچنین مقامات اقتصادی روسیه اعلام کرده اند که دیگر مایل به بازگشت ارزش پول این کشور به میزان سی روبل در برابر هر دلار امریکا نیستند، زیرا هم اکنون فضای رقابتی و صادراتی مناسبی برای کالاهای روسی در بازار های بین المللی فراهم شده و از سوی دیگر گردشگران خارجی بیشتری به دلیل کاهش قیمتها و هزینه‌ها، تمایل به سفر به روسیه دارند که باعث رشد اقتصادی این کشور می شود.

    برچسب ها