عصر خودرو

به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد؛

دستورالعمل افتتاح حساب ریالی برای اتباع خارجی

عصر بازار- دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی، در راستای تسهیل ارایه خدمات پولی و بانکی به سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

دستورالعمل افتتاح حساب ریالی برای اتباع خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک مرکزی، ‌ طی سال های اخیر و به ویژه پس از نهایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همواره بر آن بوده تا تمام تمهیدات و شرایط مقتضی برای بهره‌برداری حداکثری از فرصت‌های بالقوه در دوره پسابرجام در چارچوب منافع ملی و حصول اهداف اقتصادی کشور فراهم شود که از جمله این اقدامات تلاش برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی از حیث خدمات پولی و بانکی است.

    بر همین اساس، بانک مرکزی با اخذ و تأمین نظرات و ملاحظات مراجع مختلف در این خصوص، ضوابطی را برای تسهیل شرایط و رفع برخی موانع افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی تدوین کرد کهً در یک‌هزار و دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ 14‌ دی‌ماه 1395 مطرح و تصویب شد.

    انتظار می‌رود پس از اجرای موفقیت‌آمیز این دستورالعمل، شرایط برای تسهیل بیشتر ارایه خدمات پولی و بانکی به سرمایه‌گذاران خارجی در آینده‌ای نزدیک فراهم شود.

    متن کامل این بخشنامه در لینک http://www.cbi.ir/showitem/15804.aspx قابل دسترس است.

    برچسب ها