عصر خودرو

وزیر انرژی کمیسیون اقتصادی اوراسیا خبر داد:

راه‌اندازی بورس نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی اوراسیا تا سال ۲۰۲۱

عصر بازار- وزیر انرژی کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: بازار مشترک گاز، نفت و فرآورده‌های نفتی در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا سال ۲۰۲۵ تشکیل می‌شود.

راه‌اندازی بورس نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی اوراسیا تا سال ۲۰۲۱
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «آدم‌کول جونوساف» وزیر انرژی کمیسیون اقتصادی اوراسیا با «آناتولی گالامالزین» معاون رئیس آژانس فدرال ضدانحصاری روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

    طرفین در این دیدار مسائل تجارت نفت از طریق بورس و بنادر دریایی را بررسی و گالامالزین تجربه آژانس ضد انحصار روسیه را برای جونوساف بیان کرد.

    جونوساف گفت: در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای سال 2025 باید بازار مشترک گاز، نفت و محصولات نفتی تشکیل شود.

    وزیر انرژی کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها سال 2021 بورس‌ راه‌اندازی شده و می‌توان به راحتی این محصولات را فروخت.

    در ادامه این دیدار طرفین مسائل دسترسی عادلانه کشورهای عضو اتحادیه به بنادر دریایی و طرح توسعه حمل‌ونقل را مورد بحث قرار دادند.

    جونوساف گفت: در این فعالیت تجربه‌های بین‌المللی در جهت هماهنگی حوزه‌های انحصار طبیعی را در نظر می‌گیریم.

    وی ادامه داد: به همین دلیل همکاری کمیسیون اقتصادی اوراسیا با آژانس فدرال ضد انحصاری در جهت توسعه حمل‌ونقل و مدیریت شرکت‌هایی که فعالیت انحصاری طبیعی دارند، ضروری است.

    طرفین در پایان همکاری مؤثر در مسائل انرژی و زیرساخت‌ها بین کمیسیون اقتصادی اوراسیا و آژانس فدرال ضد انحصاری را تأیید کرده و برنامه اقدامات مشترک آتی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

    برچسب ها