عصر خودرو

نامه‌نگاری سوخو با ایران؛

سوخو ۱۰۰ گواهی گرفت

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به نامه‌نگاری سوخو با ایران گفت:این شرکت اعلام کرده ایرادات هواپیمای سوخو ۱۰۰ برطرف شده و این هواپیما گواهینامه تداوم صلاحیت پرواز را دریافت کرده است.

سوخو ۱۰۰ گواهی گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مقصود اسعدی سامانی گفت: باتوجه به ابراز علاقه برخی شرکت های هواپیمایی برای امضای قرارداد با شرکت سوخو، این شرکت در نامه ای به انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که ایرادات وارده به هواپیمای سوخو 100 برطرف شده است.

    اسعدی سامانی، ادامه داد: شرکت سازنده سوخو 100، گواهینامه تداوم صلاحیت پرواز را دریافت کرده و قابلیت پرواز این هواپیما مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری روسیه قرار گرفته است.

    به گفته وی، شرکت سوخو در حال پیگیری دریافت مجوز اُفک برای حضور در بازار صنعت هوایی ایران است تا از این طریق بتواند با شرکت‌های هواپیمایی درخواست کننده ایرانی، امکان همکاری داشته باشد.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، اظهار داشت: حضور هواپیمای سوخو 100 در بازار ایران وابسته به تأیید صلاحیت پروازی این هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشورمان و همچنین دریافت مجوز از اُفک است.

    سامانی بیان کرد: اگرچه مواضع ترامپ در قبال ایران سختگیرانه بوده است اما قراردادهای «ایرباس» و «بویینگ» طبق روال گذشته ادامه یافته و مشکلی در این زمینه ایجاد نشده است، بنابراین امکان دریافت مجوز اُفک برای سوخو وجود دارد.

    وی بااشاره به اینکه اجاره هواپیمای سوخو100، یک گزینه برای ایرلاین های ایرانی است، افزود: دو شرکت خصوصی تمایل به اجاره هواپیمای سوخو 100 را دارند زیرا شناخت کافی از این هواپیما وجود ندارد و نیاز به محک فعالیت این هواپیما در شرایط آب و هوایی ایران لازم است.

    این مقام مسئول تصریح کرد: ایرلاین‌ها برای آغاز همکاری ترجیح می‌دهند قراردادی به شکل اجاره با شرکت سوخو امضا کنند و پس از شناخت قابلیت‌های این هواپیما برای خرید تصمیم گیری کنند.

    بر اساس این گزارش، اوایل دی ماه سال‌جاری خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه اداره حمل و نقل هوایی روسیه، هواپیمای سوخو 100 را به دلایل مرتبط با ایمنی زمینگیر کرده است، علت زمینگیر شدن هواپیمای مسافربری سوخو 100 را گزارش شرکت IrAero درباره خستگی فلز بکار رفته در قسمت دم این هواپیما اعلام کردند و قرار شد این مساله از سوی اداره حمل ونقل هوایی روسیه بررسی شود و پس از حدود یک ماه، شرکت هواپیمایی سوخو نامه ای را به انجمن شرکت های هواپیمایی کشورمان ارسال کرده و از دریافت گواهینامه تداوم صلاحیت پرواز این هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی این کشور خبر داده است.

    گفتنی است آذرماه سالجاری، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از نمایش هوایی سوخو 100 در ایران و مذاکره ایرلاین‌های ایرانی برای اجاره این هواپیما خبر داد اما پس از زمینگیر شدن سوخو 100، انجام مذاکرات در هاله ای از ابهام فرورفت و هم اکنون با ارسال نامه از سوی شرکت سوخو، اگرچه این شرکت تاییدیه فنی را دریافت کرده است امااین احتمال وجود دارد که ایرلاین‌های ایرانی رغبت گذشته را برای همکاری با این شرکت نداشته باشند.

    برچسب ها