عصر خودرو

بدلیل نگرانی از سقوط یورو؛

آلمان ۳۰۰ تن طلا وارد می کند

عصر بازار- قرار است بانک مرکزی آلمان دومین محموله استرداد طلای خود را تا پایان سال جاری میلادی انجام دهد؛این اقدام برای تقویت پول جدید این کشور در برابر سقوط یورو است.

آلمان ۳۰۰ تن طلا وارد می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بانک مرکزی آلمان اعلام کرد، در حال بازگرداندن ذخایر طلای خود از نیویورک، لندن و پاریس زودتر از جدول زمان بندی شده است.

    به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی این اقدام در راستای اقدامات احتمالی در برابر سقوط ارزش یورو ذکر شده است؛ این در حالی است که ممکن است دولت های جدید فرانسه و ایتالیا به دنبال داشتن ارز مستقل باشند. 

    همچنین آلمان 583 تن ذخایر طلا خود را به نیویورک، لندن انتقال داده که قرار است نیمی از آنها را تا پایان سال جاری میلادی به خزانه خود بازگرداند. 

    قرار بود این مقدار از طلا تا سال 2020 میلادی به آلمان بازگردانده شود.

    البته در حدود 300 تن از مجموع ذخایر طلا آلمان در خزانه فدرال رزرو آمریکا و بانک انگلیس نگهداری خواهد شد. 

    بر پایه این گزارش، «مارین لی پن» کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه و نیز «جنبش فایواستار» ایتالیا نیز صراحتا اعلام کرده اند که در صورت بر سر کار آمدن، یورو را از واحد پول خود حذف می کنند و این می تواند موجب سقوط ارزش یورو شود؛ این اقدام آلمان در جهت پشتیبانی از «مارک»  جدید است. 

    بر همین اساس 98 درصد از ذخایر شمش طلا آلمان در طول جنگ سرد در خارج از این کشور نگهداری می شد؛  در سال 2000 میلادی 931 تن از ذخایر طلا این کشور از بانک انگلیس به آلمان بازگردانده شد و بزرگ ترین استرداد ذخایر طلا آلمان به ثبت رسید.

    برچسب ها