عصر خودرو

تاکید مجدد روسیه بر بازپرداخت کامل بدهی گازی بلاروس

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه بر اصرار کشورش به بازپرداخت کامل بدهی گازی بلاروس تاکید کرد.

تاکید مجدد روسیه بر بازپرداخت کامل بدهی گازی بلاروس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، الکساندر نواک گفت: مذاکرات دو طرف، نحوه محاسبه و گزینه‌های مختلف برای همکاری بلندمدت ادامه دارد اما بلاروس باید بدهی کامل خود را مربوط به سال گذشته میلادی کامل پرداخت کند.

    در حال حاضر میزان بدهی گاز صادراتی روسیه به بلاروس به بیش از 550 میلیون دلار رسیده است که مقامات بلاروس از پرداخت آن امتناع می کنند.

    گفت‌وگوهای بلاروس و روسیه بر سر هزینه گاز پرداختی از ابتدای سال 2016 میلادی تا کنون ادامه دارد و همچنان بی نتیجه مانده است، مقامات بلاروس خواهان پرداخت هزینه 73 دلاری برای هر هزار متر مکعب گاز صادراتی روسیه به این کشور با احتساب هزینه حق انتقال گاز روسیه از خاک بلاروس به اروپا هستند که در مجموع 132 دلار به ازای هر هزار متر مکعب می شود اما روسیه با محاسبه به این شیوه مخالف است.

    پیشتر الکساندر یوشنکو، رئیس جمهور بلاروس با انتقاد شدید از روسیه و سیاسی خواندن قیمت تعیین شده گاز صادراتی برای ایجاد فشار اقتصادی بر بلاروس، خواهان یافتن جایگزین‌های مناسب برای نفت و گاز روسیه شده بود.

    وزارت انرژی روسیه نیز اعلام کرده که در سه ماهه اول امسال  میزان 4.5 میلیون تن نفت صادراتی به روسیه را به 4 میلیون تن کاهش می دهد که این امر باعث می شود تا بلاروس به جای 18 میلیون تن تنها 16 میلیون تن نفت در سال 2017 میلادی دریافت کند.

    برچسب ها