عصر خودرو

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی:

فروش محصول قبل از تولید، مزیت بزرگ بورس کالا

عصر بازار- مدیرعامل سازمان تعاون روستایی به عنوان آخرین سخنران مراسم افتتاحیه رسمی معاملات گواهی سپرده زعفران به نبود برنامه ریزی مناسب در حوزه تولید و بازار محصولات کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: تجربیات مختلف در دنیا نشان می دهد که اگر کشوری در تولید یک محصول به صورت سرگردان عمل کند، محکوم به شکست است.

فروش محصول قبل از تولید، مزیت بزرگ بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، وی افزود: کشورهایی امروز در حوزه کشاورزی موفق هستند که تولیدکننده یک محصول، قبل از تولید، محصولش را برای بازاری از پیش تعیین شده فروخته باشد که نمره ایران در این زمینه قابل قبول نیست.

    مدیرعامل سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: کشاورزی در کشور ما نباید به سمتی پیش برود که ابتدا یک محصول بدون نیاز سنجی و شناسایی بازار مناسب تولید شود و بعد دنبال بازار برای آن باشد؛ این امر در بازار محصولی همچون زعفران به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

    وی افزود: بیش از 90 درصد تولید زعفران دنیا در اختیار ایران است و ارزآوری این محصول نیز برای کشور بسیار اهمیت دارد، اما بازهم شاهد بی نظمی در تولید و نداشتن برنامه ای مشخص برای بازار این محصول هستیم.

    به گفته صفایی، در دنیا روش هایی برای حل این مشکلات تجربه شده که یکی از مهم ترین آنها، استفاده از بورس کالا و ابزارهای مالی است.

    وی گفت: امروز قدم بزرگی در راستای تنظیم و تامین مالی بازار زعفران برداشت شده اما این نخستین گام است و باید با همکاری دستگاه های مرتبط شاهد موفقیت معاملات داخلی و بین المللی زعفران در بورس کالا باشیم.

    صفایی با تاکید بر اینکه برای بهبود اوضاع بخش کشاورزی، باید روی مطالعات و آموزش برای فعالان این صنعت سرمایه گذاری شود گفت: باید به گونه ای عمل کنیم تا از کشاورز داخلی گرفته تا فعال و سرمایه گذار بین المللی همگی نسبت به مزیت های معاملات زعفران در بورس کالای ایران آشنایی پیدا کنند.

    مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در پایان گفت: قرار است پس از معاملات گواهی سپرده زعفران، صندوق زعفران نیز راه اندازی شود که سازمان مرکزی تعاون روستایی از همه نهادهای مربوطه درخواست می کند برای حمایت از این طرح ها که به پویایی و بهبود بخش کشاورزی و همچنین رضایت کشاورزان منجر می شود، کمک کنند.

    برچسب ها