عصر خودرو

شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد؛

مذاکرات نفتی ایران و تکنی‌مونت ایتالیا

عصر بازار- شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از مذاکره با «تکنی مونت» ایتالیا برای کاهش تولید نفت کوره پالایشگاه تبریز، تهران، بندرعباس، آبادان و اصفهان خبر داد.

مذاکرات نفتی ایران و تکنی‌مونت ایتالیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از مذاکره با 6 شرکت نفتی از کره جنوبی و ژاپن و یک شرکت ایتالیایی به منظور اجرای طرح‌های کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه‌های نفت کشور خبر داد و اعلام کرد: این مذاکرات با هدف کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه نفت آبادان، تهران، تبریز، بندرعباس و اصفهان انجام شده است.

    بر این اساس در پالایشگاه نفت آبادان در کنار امضای قرارداد ساخت پالایشگاه جدید با شرکت ساینوپک چین، گفتگوهایی با دو شرکت JGC و ماروبنی ژاپن برای کاهش تولید نفت کوره انجام شده است.

    در پالایشگاه نفت تهران هم گفتگوهایی با شرکت‌هایی از JGC و میتسوئی ژاپن انجام گرفته و این د حالی است که در پالایشگاه نفت اصفهان حتی قراردادی با شرکت دایلم با هدف کاهش تولید نفت کوره و افزایش ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل امضا شده است.

    در پالایشگاه نفت تبریز هم تاکنون با شرکت SK کره جنوبی برای امضای قرارداد اجرای طرح کاهش تولید نفت کوره انجام شده، ضمن آنکه به صورت همزمان با شرکت تکنی مونت ایتالیا هم مذاکراتی برای اجرای این پروژه آغاز شده است.

    در پالایشگاه نفت بندرعباس هم شرکت های چیودا و ماروبنی برای انجام مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی در زمینه کیفی سازی محصولات و کاهش تولید نفت کوره مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد.

    بر اساس این گزارش، بر اساس سیاست های کلان صنعت پالایش نفت ایران باید سهم تولید نفت کوره از 32 درصد فعلی به حدود 10 درصد کاهش یابد که اجرای این هدف به حدود 14 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

    برچسب ها