عصر خودرو

فیچ‌ریتینگ هشدار داد

سیاست‌های تجاری ترامپ رتبه اعتباری کانادا را تهدید می‌کند

عصر بازار- سیاست‌های ترامپ و خروج احتمالی این کشور از قرارداد تجارت نفتا در کنار قوت گرفتن اعمال تعرفه‌های گمرکی علیه واردات کالا از کشورهای همسایه رتبه اعتباری کانادا تهدید می‌شود.

سیاست‌های تجاری ترامپ رتبه اعتباری کانادا را تهدید می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سیاست‌هایی که دولت ترامپ در پیش گرفته است می‌تواند به کاهش قابل توجه رتبه اقتصادی کانادا منجر شود چرا که این کشور به شدت نسبت به تغییر در روابط دوجانبه خود با آمریکا حساس است.

    دونالد ترامپ به دنبال این است که نسبت به عضویت آمریکا در قرارداد تجارت آزاد کشورهای آمریکای شمالی، نفتا تجدیدنظر کند. در کنار آن دونالد ترامپ قصد دارد تعرفه‌های گمرکی جدیدی را علیه محصولات کانادایی ورودی به آمریکا اعمال کند.

    هم اکنون کانادا، آمریکا و مکزیک عضو نفتا هستند که در صورت تغییر آن این دو کشور همسایه آمریکا با تغییرات جدی در روابط تجاری خود با آمریکا روبه‌رو خواهند شد. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که جایگاه کانادا به عنوان مقصد سرمایه‌گذاران به خطر بیفتد و ارزش اوراق قرضه دولتی کانادا نیز کاهش یابد.

    این مسأله می‌تواند هزینه استقرار در کانادا را نیز افزایش داده و رشد اقتصادی این کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

    مؤسسه فیچ‌ریتینگ هشدار داده است که اقدامات ترامپ در اعمال تعرفه‌های گمرکی علیه واردات کالاهای کانادایی و همچنین تجدیدنظر در عضویت آمریکا در نفتا می‌تواند ذهنیت سرمایه‌گذاران را که به کانادا به عنوان مقصد قابل اعتماد سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند به شدت تأثیر منفی بگذارد.

    در گزارش فیچ آمده است وابستگی شدید کانادا به تجارت با آمریکا اعتبار اقتصادی این کشور را به شدت آسیب‌پذیر کرده است.

    برچسب ها