عصر خودرو

ارزش سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی به ۳۵۰ هزار میلیارد رسید

عصر بازار- معاون اقتصادی وزارت تعاون با بیان اینکه مجموعه ارزش سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در ابتدای دولت یازدهم به ۳۵۰ هزار میلیارد ریال رسیده است گفت: از ۳۰ طرح و پروژه بزرگ سال ۹۵،بخش عمده ای در مناطق محروم متمرکز بود.

ارزش سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی به ۳۵۰ هزار میلیارد رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حجت میرزایی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی پیشران توسعه ملی اظهار کرد: دغدغه ما از برگزاری این نمایشگاه نمایان سازی شفافیت است.

    وی افزود : این مقوله باید به عنوان یک رویکرد ملی برای پاسخگو بودن به ذینفعان اصلی بویژه بازنشستگان و کارگران محور فعالیت ها قرار بگیرد.

    معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ادغام سه وزارتخانه در یک وزارتخانه گفت‌: امید است برنامه جامع شفافیت ملی طی دو ماه آینده از سوی وزارت رفاه تدوین و تقدیم دولت شود.

    میرزایی ادامه داد: رفاه اجتماعی و برنامه ریزی دو ماموریت اصلی وزارت رفاه هستند و حرکت به سمت صندوق‌های اقتصادی پایدار با پوشش حداکثری و بدون تبعیض و وجود بنگاه‌های اقتصادی شفاف و بالنده اقتصادی به صورت جدی مدنظر است.

    وی با اشاره به حضور شرکتها و هلدینگ‌های مختلف اقتصادی و صنعتی در این نمایشگاه عنوان کرد: با وجود اینکه اقتصاد ایران در سالهای گذشته به فساد مبتلا بود اما صندوق های بازنشستگی اکنون در بالاترین سطح شفافیت قرار گرفته‌اند و صورت های مالی آنها به‌روز و بهنگام ارائه و تصویب می شود. در حالی که تا شش سال قبل از دولت یازدهم این صورت ها ارائه نمی‌شد.

    معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به حضور 70 درصد شرکت های زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی از 130 شرکت عنوان کرد: امید است 30 درصد مابقی هم وارد بورس شوند.

    میرزایی ادامه داد: از 100 شرکت بورسی برتر، 33 شرکت متلعق به صندوق‌های بازنشستگی هستند و صندوق‌های بازنشستگی امروز پیشران توسعه صادرات غیرنفتی، تامین ارز، ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم هستند.

    وی افزود: مجموعه ارزش سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی از 200 هزار میلیارد ریال در ابتدای دولت یازدهم به 350 هزار میلیارد ریال رسیده است و از 30 طرح و پروژه بزرگ سال 95، بخش عمده ای در مناطق محروم متمرکز بود.

    برچسب ها