عصر خودرو

نگرانی صندوق بین المللی پول از سرنوشت یورو در انتخابات اروپا

عصر بازار- رئیس صندوق بین المللی پول گفت نگران نتایج انتخابات های پیش رو در کشورهای اروپایی است، اما وی در عین حال تصریح کرد که حوزه یورو در حل مشکلات اقتصادی اش در حال حرکت رو به جلو است.

نگرانی صندوق بین المللی پول از سرنوشت یورو در انتخابات اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفت نگران نتایج انتخابات های پیش رو در کشورهای اروپایی است، اما وی در عین حال تصریح کرد که حوزه یورو در حل مشکلات اقتصادی اش در حال حرکت رو به جلو است.

    لاگارد در یک کنفرانس بین المللی در دوبی در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات های سال جاری در فرانسه، هلند و آلمان گفت: «من هم مثل شما نگران برخی از این انتخابات ها هستم.» وی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

    مارین لوپن، که قول داده فرانسه را از حوزه یورو خارج کند، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حال افزایش سبد آرای خود است. این در حالی است که گرید وایلدرز، سیاستمدار راست گرای افراطی در هلند در نظرسنجی ها پیش افتاده است. حزب محافظه کار آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در انتخابات آلمان رقابت دشواری را پیش رو خواهد داشت.

    لاگارد در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای اروپایی همچنان بر سر چگونگی حل بحران بدهی حوزه یورو ختلاف نظر دارند و نتوانسته اند در خصوص مسائل عمده به توافق دست یابند، ضمن دفاع از اتحادیه اروپا گفت، کشورهای ایرلند، پرتغال و قبرس همگی بحران را پشت سر گذاشته اند. وی در عین حال اضافه کرد که «کارهای بیشتری باید انجام بگیرد. شکی در این نیست.»

    لاگارد گفت، صندوق بین المللی پول به دقت طرح های دولت دونالد ترامپ برای ارزیابی مجدد قانون اصلاحات مالی دود فرانک را رصد می کند. این اصلاحات پس از بحران مالی جهانی برای کاهش ریسک های پیش روی وال استریت وضع شده بود.

    وی همچنین نسبت به تبعات اصلاحات مالیاتی و افزایش هزینه های دولت آمریکا در بخش زیرساختی برای بقیه کشورهای جهان ابراز نگرانی کرد و گفت، رشد سریعتر اقتصاد آمریکا و بیکاری پایین می تواند منجر به افزایش بیشتر نرخ بهره در این کشور شود. در عین حال تورم در آمریکا شروع به نزدیک شدن به آستانه ای کرده که می تواند موجب در دستور کار قرار گرفتن اقدامات انقباضی پولی شود.

    برچسب ها