عصر خودرو

وزیر نیرو اعلام کرد:

شرط همکاری آب و برقی ایران با سوئد

فقط دنبال فروش کالا نباشید

عصر بازار- وزیر نیرو، شرط همکاری ایران با شرکت‌های سوئدی را انتقال دانش و فناوری اعلام کرد و گفت: صنایع آب و برق ایران، بازار فروش کالا و اجناس سوئدی نیست.

شرط همکاری آب و برقی ایران با سوئد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به ‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نیرو، حمید چیت‌چیان در نشست مشترک با «آن لیند»، وزیر امور اروپا و تجارت خارجی سوئد با اشاره به سابقه روابط دو کشور، اظهار داشت: حضور شرکت‌های سوئدی و نخست وزیر این کشور در ایران، نشان از عزم دو کشور برای ارتقای سطح روابط اقتصادی و سیاسی دارد.

    وزیر نیرو با اعلام اینکه ایران در طول سال‌های گذشته، روابط خوبی در زمینه توسعه صنعت آب و برق با کشور سوئد داشته است، تصریح کرد: یکی از عوامل موفقیت شرکت‌های سوئدی در ایران، این است که این شرکت‌ها به صورت طولانی مدت به روابط دو کشور نگاه می‌کنند.

    این عضو کابینه یازدهم افزود: بنابراین شرکت‌های سوئدی نباید صرفاً به‌دنبال فروش اجناس خود به شرکت‌های ایرانی باشند، بلکه باید توجه داشته باشند که ایران نیز دارای قابلیت‌های فراوانی در حوزه صنعت است.

    وی با تاکید بر اینکه هدف از توسعه روابط با سوئد، دستیابی به جدیدترین تکنولوژی‌های این کشور در صنعت آب و برق است و شرکت‌های سوئدی با پیدا کردن شریک تجاری مناسب در ایران، زمینه ساز توسعه روابط دو کشور با یکدیگر شوند، یادآور شد: انتقال تکنولوژی و فناوری ساخت آن‌ها برای وزارت نیرو بسیار مهم بوده و شرکت‌های سوئدی باید توجه داشته باشند که ایران صرفاً مصرف کننده محصولات نهایی آن‌ها نیست.

    به گفته این مقام مسئول، ایران بازار بسیار بزرگ با بیش از 33 میلیون مشترک است و مسلماً پیش شرط توسعه همکاری میان دو کشور فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری و تأمین مالی پروژه‌ها است.

    چیت چیان با اشاره به روابط شرکت مدیریت شبکه ایران با شرکت ABB سوئد، بیان کرد: دو شرکت در زمینه توسعه و تجهیز سیستم دیسپاچینگ با همدیگر همکاری‌های جدید دارند و هر چه زودتر این شرکت سوئدی باید تعهدات خود برای تجهیز سیستم دیسپاچینگ در ایران را اجرا کند.

    وزیر نیرو، ادامه داد: هوشمندسازی شبکه و استقرار سیستم‌های اندازه گیری برای وزارت نیرو بسیار مهم بوده و این امر می‌تواند یکی از زمینه‌های بسیار مهم برای توسعه همکاری‌های دو کشور باشد.

    وی با بیان اینکه ایجاد نیروگاه‌های زباله سوز و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر هم می‌تواند از جمله زمینه‌های بسیار مهم دیگر جهت توسعه سطح روابط دو کشور باشد، گفت: شرکت‌های سوئدی در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی همکاری‌های خوبی با ایران داشته‌اند و امیدواریم بتوانیم سطح این نوع همکاری‌ها را نیز گسترش دهیم.

    آن لیند، وزیر امور اروپا و تجارت خارجی سوئد هم با اشاره به روابط طولانی دو کشور در سالانه گذشته اظهار داشت: سوئد تا سال 2040 تقریباً 100 درصد انرژی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تولید کنیم و در این زمینه تجربیات خوبی کسب کرده‌ایم که می‌توانیم آن‌ها را در اختیار ایران قرار دهیم.

    برچسب ها