عصر خودرو

ثبات آیفکس در ارتفاع ۸۳۵ واحدی

عصر بازار- معاملات بازار فرابورس ایران در روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه با تغییر مالکیت ۱۷۳ میلیون ورقه در ۲۳ هزار دفعه به ارزش ۹۶۷۹ میلیارد ریال پایان یافت.

ثبات آیفکس در ارتفاع ۸۳۵ واحدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز سهامداران دادوستد بیش از 104 میلیون سهم به ارزش 346 میلیارد ریال را شاهد بودند که بالاترین حجم و ارزش معامله به ترتیب به نمادهای «حریل» و «کیمیا» اختصاص یافت. در نماد شرکت ریل سیر پرداز شاهد جابه‌جایی 19 میلیون سهم به ارزش 28 میلیارد ریال و در نماد شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران 2 میلیون سهم به ارزش 30 میلیارد ریال دادوستد شد.

    نمادهای «غگلپا»، «بکهنوج» و «حسیر» در حالی در صدر پربازدیدترین نمادهای معاملاتی امروز شناخته شدند که دو نماد نخست با افت قیمت پایانی و نماد شرکت ریل سیر کوثر با رشد قیمت همراه شد.

    شاخص کل فرابورس نیر روز جاری نوسانی نزدیک به صفر را تجربه کرد و در همان ارتفاع روز گذشته یعنی 835 واحد باقی ماند. بررسی نمادهای تاثیرگذار بر شاخص نشان می‌دهد نمادهای «شراز»، «دماوند» و «هرمز» در حالی بالاترین تاثیر مثبت بر آیفکس را داشتند که نمادهای «اپرداز»، «بمپنا» و «خراسان» با افت قیمتی خود، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص موجب شدند.

    در این بازار نماد معاملاتی شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی شد. در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت داروسازی سبحان انکولوژی و حق تقدم خرید سهام این شرکت مذکور با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1395، متوقف شدند.

    بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز روز جاری با ارزش بالایی از معاملات افزون بر 9094 میلیارد ریال روبه‌رو شد. امروز پذیره‌نویسی اوراق اجاره دولتی آموزش و پروش در نمادهای «اجاد21»، «اجاد22»، «اجاد23»، «اجاد24»، «اجاد25»، «اجاد26»و «اجاد27» ادامه یافت که بالاترین حجم و ارزش را اوراق اجاره در نماد «اجاد23» به خود اختصاص داد.

    در تابلوی معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت هر ورقه تسه بین 763 تا 779 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت. بیشترین قیمت این اوراق متعلق به تسه اردیبهشت 95 و کمترین آن تسه شهریور 93 بود.

    برچسب ها