عصر خودرو

مدیرعامل ایران‌خودرو خبر داد

امضای قرارداد تولید پلت فرم با شرکت طراح ایتالیایی

عصر بازار- مدیرعامل ایران خودرو از امضای قرارداد تولید پلت فرم جدید با یک شرکت طراح ایتالیایی طی ۲۰ روز آینده خبر داد و گفت: این طراحی در قالب یک کنسرسیوم صورت خواهد گرفت.

امضای قرارداد تولید پلت فرم با شرکت طراح ایتالیایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هاشم یکه زارع در چهارمین همایش بین المللی خودرو ایران اظهار داشت: قرارداد طراحی پلت فرم جدید را طی 20 تا 25 روز آینده در قالب یک کنسرسیوم با یک شرکت طراحی ایتالیایی امضا خواهیم کرد که بزرگترین قرارداد پلت فرم در ایران خواهد بود.

    وی تصریح کرد: در این قرارداد، انتقال دانش فنی و بومی سازی مد نظر قرار دارد و اولین موتور توسط کارشناسان ایرانی و آلمانی طراحی خواهد شد.

    یکه زارع افزود: دومین موتور توسط کارشناسان ایرانی و در کنار آلمانی‌ها طراحی می‌شود و طراحی سومین موتور نیز بدون حضور آلمانی‌ها و فقط با تأییدیه آنها طراحی خواهد شد.

    یکه زارع در ادامه با بیان اینکه در سال 2025 میزان تقاضای خرید خودرو در ایران و کشورهای همسایه به 6.7 میلیون دستگاه خواهد رسید، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این کشورها 5.8 میلیون دستگاه خودرو تولید خواهد شد و باز هم 900 هزار دستگاه خودرو به این کشورها وارد خواهد شد.

    وی با اشاره به درآمد 1400 میلیارد دلاری صنعت خودروسازی در سال 2000 میلادی، گفت: سهم خدمات پس از فروش در این سال 260 میلیارد دلار بوده است.

    به گفته مدیرعامل ایران خودرو، درآمد صنعت خودروسازی در سال 2025 به 4 هزار میلیارد دلار می رسد.

    وی سهم ایران خودرو در بازار خودرو را 52 درصد اعلام کرد و افزود: این سهم تا سال 1404 به 60 درصد خواهد رسید.

    وی توضیح داد: تولید ایران خودرو در سال 1404 به یک میلیون و 800 هزار دستگاه خواهد رسید که 600 هزار دستگاه باید صادر شود.

    یکه زارع اظهار داشت: گردش مالی حاصل از تولید خودرو در سال 2016 معادل 20 میلیارد دلار و حاصل از خدمات 14 میلیارد دلار بوده است که این ارقام در سال 2025 به ترتیب به 51 میلیارد دلار و 33.5 میلیارد دلار خواهد بود.

    وی در پایان با بیان اینکه سیر تحول صنعت خودروسازی دنیا طوری است که کم کم برای راندن خودرو به دست و چشم نیازی نخواهد بود، گفت: اگر به این موضوع توجه نکنیم باز مونتاژکار خواهیم بود.

    برچسب ها