عصر خودرو

در پیام هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت عنوان شد

افزایش ۳۹ درصدی سود آوری شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت

عصر بازار: مشکلات تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی در پیام هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت عنوان شد.

افزایش ۳۹ درصدی سود آوری شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» بر اساس اطلاعات مندرج در کدال، مشکلات تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی در پیام هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت عنوان شد.

    پیام هیأت مدیره

    هیأت مدیره شرکت در ادامه اصلاحات و ساماندهی گروه جهت خروج از مشکلات سنواتی و رشد و تعالی شرکت ضمن ادامه سرفصل‌های مهم سال قبل از جمله تمرکز در کسب و کارهای محوری شرکت و تبدیل دارایی‌های  غیرمولد به مولد، توانست در سال 1393 سودآوری شرکت را به میزان 39.3 درصد افزایش دهد. از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این مدت (که در برنامه ارائه‌شده به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام نیز تأکید شده بود) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    رفع مشکلات اساسی پروژه ذخیره‌سازی نفت قشم

    هر چند مصوبه تسهیلات ارزی 120 میلیون دلاری در سال گذشته از صندوق توسعه ملی دریافت شده بو، شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت قادر به تأمین وثایق 450 میلیارد تومانی نبود که این موضوع منجر به تأخیر در روند اجرایی پروژه گردید. در سال 93 تصمیم گرفته شد برای رفع این مشکل بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم به شخص دیگری که قادر به تأمین وثایق لازم باشد واگذار گردد، لذا ضمن رایزنی با خریداران احتمالی، مقدمات برگزاری مزایده از طریق فرابورس انجام گرفت و پس از تاریخ ترازنامه، 51 درصد سهام شرکت واگذار گردیده و به موازات آن، توثیق سهام لازم، اجرایی شد. امید است در آینده نزدیک، تسهیلات مربوطه اخذ شود. ضمناً با تأمین مالی (ریالی) از منابع داخلی حاصله از تبدیل دارایی‌های غیرمولد به مولد و تزریق به پروژه، نیمی از مخازن مورد نظر احداث شد.

    تقویت پرتفوی بورس

    در سال 1393 با جابجایی منابع داخلی و بهره‌گیری از اعتبار و تسهیلات و به منظور تقویت جایگاه شرکت در بازار سرمایه و اصلاح سبد سرمایه‌گذاری (IPS) براساس برنامه استراتژیک شرکت، پرتفوی بورسی شرکت تقویت گردید به گونه‌ای که تا زمان برگزاری این مجمع، حدوداً 4 برابر رشد کرده است.

    فعال کردن بازرگانی فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی

    در راستای تمرکز در فعالیت‌های محوری، در سال 1393 فعالیت‌های بازرگانی شرکت توسعه داده شده و با صادرات محصولات مختلفی مانند متانول و پلی‌اتیلن، درآمدی بالغ بر 400 میلیارد ریال در شرکت تابعه بازرگانی نیک نفت فراهم گردید امید است با زیرساخت‌های ایجاد شده، در سال جاری شاهد فعالیت‌های گسترده‌تر و سوددهی بیشتر باشیم.

    افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه

    با توجه به حساسیت شرکت در تمرکز بر فعالیت های محوری و ساماندهی سایر فعالیت‌های شرکت در سال 1393 سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت قشم، بازرگانی نیک نفت، خدمات حفاری صنایع نفت و شیمیایی نفت‌گستر و جوی گستر نفت در چارچوب طرح‌های مصوب افزایش داده شد تا ضمن سرعت بخشیدن به فعالیت‌های سازنده جاری، ‌امکان توسعه فعالیت ها و طرح‌های مؤثر آتی فراهم شود.

    از آنجا که سود حاصل از اجرای این برنامه‌ها حدود 744 ریال برای هر سهم می‌باشد، هیأت مدیره در نظر دارد علاوه بر پرداخت 122 ریال سود نقدی برای هر سهم، با اجرایی کردن طرح افزایش سرمایه از طریق سود انباشته و تخصیص سهام جایزه به سهامداران محترم، عمده سود حاصل از فروش دارایی‌ها را به سرمایه‌های مولد شرکت تبدیل بنماید.

    برچسب ها