عصر خودرو

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران:

ضرورت جذب ۴۵۰ میلیارد دلار سرمایه تا ۹ سال دیگر

عصر بازار- رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی ایران ضمن برشمردن مهمترین موانع سرمایه گذاری داخلی و خارجی عنوان کرد که نیاز است همزمان با دنبال کردن اهداف برنامه ششم توسعه، اهداف تحقق نیافته برنامه های قبل نیز دنبال شود.

ضرورت جذب ۴۵۰ میلیارد دلار سرمایه تا ۹ سال دیگر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، فریال مستوفی در بیست و یکمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که امروز (24 بهمن) در حال برگزاری است، گفت: ایران تا سال 1404 به 450 میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی نیاز دارد اما اکنون در رده 67 در میان کشورهای مختلف پایین تر از کنگو و بنگلادش قرار داریم.

    وی ادامه داد: سوال مهم در این زمینه این است که چرا اقتصاد ایران در جذب سرمایه داخلی و خارجی مطلوب عمل نمی کند؟ سرمایه گذار در جایی سرمایه گذاری می کند که امنیت وجود دارد. کشور ما به لحاظ سیاسی امنیت خوبی دارد و باید در زمینه امنیت اقتصادی هم به شرایط مطلوب برسد تا جذب سرمایه محقق شود.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد که باید برای رسیدن به تولید مطلوب و اشتغال پایدار، همزمان هم برنامه ششم توسعه دنبال شود و هم اهداف محقق نشده برنامه های قبلی.

    مستوفی همچنین به برخی از موانع جذب سرمایه اشاره کرد و گفت: تامین مالی پروژه ها و توجیه نداشتن اکثر پروژه به لحاظ فنی و اقتصادی از مهمترین موانع جذب سرمایه هستند که نیاز است صندوق های حمایتی با پشتیبانی دولت ایجاد شود.

    وی با بیان پیشنهاداتی برای حل مشکلات سرمایه عنوان کرد: الویت بندی صنایع و بخش های اقتصادی، عملیاتی کردن طرح پنجره واحد، تغییر ساختار مالی بانک ها، اهمیت و اجرای FATF، کاهش نقدینگی و استقلال بانک مرکزی از جمله پیشنهادات کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران برای جذب سرمایه است.

    برچسب ها