عصر خودرو

وزیر نفت اعلام کرد:

پیشنهاد گازی ایران به سوئد

عصر بازار- وزیر نفت با اشاره به پیشنهاد تولید موتورهای پایه گازسوز اتوبوس توسط شرکت‌های سوئدی در ایران، گفت: سوئدی‌ها می‌توانند در حوزه کاهش گازسوزی در مشعل تاسیسات صنعت نفت هم با ایران همکاری کنند.

پیشنهاد گازی ایران به سوئد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز شنبه در دیدار با «آن لیند» وزیر اتحادیه اروپا و تجارت سوئد با بیان اینکه در نشست مشترک با مقامات سوئد درباره همکاری‌ شرکت‌های ایرانی و سوئدی مذاکراتی انجام شد، گفت: اجرای طرح‌های بهینه سازی، کاهش مصرف انرژی و دی اکسید کربن  از مهمترین محورهای گفتگوها بوده است.

    وزیر نفت، افزود: از جمله کارهایی که به آنها توصیه کرده همکاری در حوزه تولید خودروهای سنگین بود که اکنون این همکاری‌ها آغاز شده و شرکت‌های اسکانیا و ماموت همکاری به تازگی همکاری جدی را آغاز کرده‌اند.

    این عضو کابینه دولت با اعلام اینکه ماه گذشته وزارت نفت برای حمایت از تولید کامیون در ایران، قراردادی امضا کردیم که بخشی از آن همکاری اسکانیا و ماموت را شامل می‌شد، اظهار داشت: در این مذاکرات توصیه کردیم که شرکت‌های سوئدی با همکاری شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید اتوبوس‌های پایه گازسوز برای استفاده در حمل و نقل شهری فعال شوند.

    وی با بیان اینکه سوئدی‌ها تقاضایی برای همکاری در بخش بالادستی نداشتند و آنها شرکت‌های فعالی در حوزه بالادستی صنعت نفت و گاز ندارند، یادآور شد: کاهش میزان سوزاندن گاز مشعل، یا بالا بردن راندمان حرارتی در تاسیسات صنعت نفت از دیگر محورهای گفتگوهای دوجانبه با طرف سوئدی بوده است.

    به گزارش مهر، «استفان لوفون» نخست ‌وزیر سوئد، بامداد امروز در راس یک هیئت بزرگ اقتصادی با هدف توسعه مناسبات میان تهران-استهکلم وارد ایران شد تا در مذاکرات با مدیران شرکت‌های ایرانی همکاری‌ شرکت‌های دو کشور در زمینه‌های صنعتی و اقتصادی توسعه یابد.

    برچسب ها