عصر خودرو

در طول ۱۰ ماهه نخست امسال؛

ایران ۱۷ میلیون تن محصول پتروشیمی صادر کرد

عصر بازار- در طول ۱۰ ماهه نخست امسال ۴۲ میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران تولید شده که از این میزان حدود ۱۷ میلیون تن محصول پتروشیمی و پلیمری به بازارهای جهانی صادر شده است.

ایران ۱۷ میلیون تن محصول پتروشیمی صادر کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بر اساس گزارش مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در طول 10 ماهه نخست امسال بالغ بر 42 میلیون و 100 هزار تن محصول پتروشیمی و فرآورده پلیمری در ایران تولید شده است.

    در طول 10 ماهه نخست امسال در مجموع حدود 17 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری توسط ایران به بازارهای جهانی صادر شده است.

    بر این اساس دی ماه امسال حدود چهار میلیون و 50 هزار تن محصول پتروشیمی در کشور تولید شده که از این میزان معادل یک میلیون و 387 هزار تن محصول پتروشیمی ایران به ارزش تقریبی 900 میلیون دلار به بازارهای جهانی و منطقه‌ای صادر شده است.

    در مجموع در طول 10 ماهه نخست امسال حدود از  15 میلیون و 100 هزار تن محصول توسط پتروشیمی های منطقه ماهشهر، 18 میلیون و 841 هزار تن توسط پتروشیمی های منطقه عسلویه و و حدود هشت میلیون و 165 هزار تن محصول پتروشیمی در سایر شرکت های پتروشیمی کشور تولید و عرضه شده است.

    در این مدت حدود 4 میلیون و 281 هزار تن محصول پتروشیمیایی توسط مجتمع‌های مستقر در ماهشهر، 9 میلیون و 656 هزار تن توسط پتروشیمی‌های مستقر در منطقه عسلویه و 3 میلیون و 23 هزار تن محصول پتروشیمی و پلیمری توسط سایر مجتمع های پتروشیمی کشور صادر شده است.

    مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هفته گذشته در نشستی خبری با بیان اینکه تا پایان امسال تولید محصولات پتروشیمی کشور به حدود 51 میلیون تن می رسد، گفته است: امسال حجم صادرات پتروشیمی هم باید به 20 میلیون تن و به ارزش 9.5 میلیارد دلار برسد.

    برچسب ها