عصر خودرو

ایران و مالزی روابط مستقیم تجاری را از سر می‌گیرند

عصر بازار- وزیر صنایع و کالاهای زراعی مالزی گفت در سفر به تهران، با معاون وزیر صنعت، معدن و تجاری ایران دیدار داشته و دو طرف توافق کرده اند که روابط مستقیم تجاری برقرار شود.

ایران و مالزی روابط مستقیم تجاری را از سر می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ماه سیو سیون، وزیر صنایع و کالاهای زراعی مالزی گفت در سفر اخیری که به ایران داشته بر پیام هفته های اخیر خود مبنی بر سالم بودن روغن پالم تصریح کرده است.

    ماه گفت: «من آنها را متقاعد کردم که روغن پالم برای سلامتی انسان مضر نیست. این گامی مهم در تشویق دولت ایران برای پایین آوردن تعرفه هاست.»

    «اگر ایران تعرفه واردات روغن پالم را همانند دانه سویا از 40 درصد فعلی به 20 درصد پایین بیاورد، این به نفع روغن پالم مالزی خواهد بود.»

    ماه گفت، هیئتی اقتصادی و فنی به نمایندگی از شرکت های تولید کننده روغن پالم، الوار و کائوچو این هفته به تهران سفر کرده بود.

    وی افزود: «این بخشی از مذاکرات بر سر موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و مالزی بوده است.»

    در این سفر وزیر صنایع و کالاهای زراعی مالزی نظرات وارد کنندگان و تجار ایرانی را شنیده و با مشکلات مختلف پیش روی آنها آشنا شده است.

    ماه  گفت، علاه بر مسائل مرتبط با سلامت روغن پالم، واردکنندگان ایرانی کائوچو و الوار نگران اعتبارات اعطایی از سوی بانک ها برای پرداخت پول کالاهای وارداتی بودند.

    وی افزود، من این مسئله را با بانک مرکزی و بانک های تجاری مالزی مرح خواهد کرد تا بسته های تامین مالی ای به شرکت های فعال در زمینه صادرات ارائه شود.

    «دو کشور به دلیل تحریم ها، دارای روابط تجاری مستقیم نیستند، و باید از طریق طرف های ثالثی نظیر ترکیه و امارات مسیر تجارت را هموار کنیم. این کار مشکل است.»

    وی افزود، در سفر به تهران، با معاون وزیر صنعت، معدن و تجاری ایران دیدار داشته و دو طرف توافق کرده اند که روابط مستقیم تجاری برقرار شود.

    برچسب ها