عصر خودرو

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

توسعه همکاری صنعتی ایران و سوئد

مشارکت با ولوو و اسکانیا

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرکت های سوئدی در ۱۹ زمینه همکاری با ایدرو به تفاهم رسیده اند، گفت: در حال مذاکره با ولوو و اسکانیا برای افزایش تولید خودروهای سنگین هستیم.

توسعه همکاری صنعتی ایران و سوئد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، منصور معظمی در حاشیه نشست مشترک صاحبان صنایع و مدیران شرکت های سوئدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با وجود غوغاسالاری برخی از کشورها، سفر نخست وزیر سوئد به همراه هیات بزرگ تجاری و صنعتی این کشور به تهران، نشان دهنده اهمیت توسعه مناسبات تجاری شرکت های سوئدی با ایران است، گفت: ایران با سوئد سابقه همکاری بیش از 100 سال دارد و بسیاری از شرکت های آن کشور بویژه در زمینه خودروسازی، همکاری طولانی مدت با شرکت های ایرانی دارند.

    وی با بیان اینکه باید مدیران شرکت های سوئدی را برای انجام سرمایه گذاری بیشتر در ایران ترغیب کنیم، افزود: شرکت های سوئدی نباید به ایران به عنوان یک بازار صادراتی نگاه کنند برای این منظور با شرکت های سوئدی در 19 زمینه همکاری به توافق رسیده ایم.

    رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه 7 مورد این توافق به انعقاد قرارداد رسیده است و 2 قرارداد دیگر تا پایان امسال منعقد می شود، گفت: در حال حاضر 3 قرارداد همکاری شرکت های ایرانی با سوئدی ها به مرحله اجرایی رسیده است.

    معظمی با اعلام اینکه شرکت های سوئدی زمینه های همکاری زیادی با شرکت های ایرانی دارند، اظهار داشت: انتظار ما این است که با توجه به مناقصه انجام شده برای ساخت خط لوله 600 کیلومتری برای شرکت ملی نفت ایران، طبق توافق نامه ای که با یک شرکت سوئدی به امضا می رسد به صورت مشارکت، همکاری های خود را در این بخش آغاز کنیم.

    وی در خصوص همکاری شرکت های ولوو و اسکانیا در ایران، گفت: این دو شرکت در تولید خودروهای سنگین در ایران سابقه طولانی دارند و از نظر کیفی نیز خودروهای بسیار خوبی هستند، به همین منظور در حال مذاکره با آنها برای افزایش تولید خودروهای سنگین با قیمت مناسب در ایران هستیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نشست امروز با صاحبان صنایع و مدیران شرکت های سوئدی، اظهار داشت: تاکنون مذاکرات شرکت های ایرانی با مدیران شرکت های سوئدی پیشرفت های خوبی داشته و انتظار داریم که با سفر امروز نخست وزیر سوئد به تهران، شاهد توسعه مناسبات دو کشور در بخش های مختلف صنعتی و تجاری باشیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو