عصر خودرو

سرپرست اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس:

وظیفه صندوق ها تجهیز منابع بانک ها نیست

عصر بازار- با توجه به اینکه بر طبق آخرین مصوبه مقرر شده صندوق های سرمایه گذاری بادرآمد ثابت فقط ۵۰ درصد از منابع خود را در بازاری به غیر از بازار سهام اختصاص دهند، سرپرست اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس می گوید: هدف سازمان بورس از اعمال محد ودیت ها برای صندوق این که آن دسته از صندوق های سرمایه گذاری که بخش اعظمی از منابع خود را به سپرده های بانکی اختصاص داده اند ، تغییر روش دهند و پول های خود را به سمت اوراق یا سهام سوق دهند.

وظیفه صندوق ها تجهیز منابع بانک ها نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، راضیه  صباغیان تصریح کرد:  برهمین اساس سازمان بورس  به دنبال مصوبه ایی اخیر به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت اعلام کرد که به جای 70 درصد ، از این به بعد  60 درصد از منابع خود را به غیر از بازار سهام اختصاص دهند که این رقم  به 50 درصد کاهش می یابد.

    وی گفت:متاسفانه بالای 90 درصد از منابع آنها در بازار پولی است درحالی که هدف از تشکیل صندوق ها  این نیست که برای بازار پول تجهیز منابع کند،  بلکه هدف اصلی از تشکیل این صندوق ها تامین نقدینگی برای بازار سرمایه است .بدین ترتیب مهمترین هدف ما این است که به سمتی حرکتی کنیم که سرمایه گذاری در اوراق را جایگزین گواهی سپرده یا سپرده های بانکی کنیم.

    وی درپاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه با توجه به تجمیع بخش اعظمی از منابع صندوق های بورسی  در بانکها به عنوان سپرده بانکی، می توان گفت صندوق ها از رسالت اصلی خود دور شده اند؟ پاسخ داد:نمی توان گفت همه صندوق ها چنین وضعی را دارند ، ولی بسیاری از صندوق ها به این سمت پیش رفته اند ، که این سیاست و هدف سازمان نیست و ما می خواهیم ترکیب دارایی ها درصندوق ها اصلاح شود و دوستان در اداره بازرسی هم اکنون درحال بررسی این موضوع هستند.

    صباغیان با تاکید براینکه از این به بعد سازمان درباره رعایت حد نصاب ها در صندوق ها به صورت قاطع تری رسیدگی خواهد کرد، افزود:  رعایت حد نصاب ها در صندوق ها از این به بعد به صورت قاطع تری اعمال می شودو چنانچه اصلاحات لازم صورت نگیرد روش های برخورد متفاوت خواهد بود.

    صباغیان درباره صندوق های موجود در بازار گفت: هم اکنون تعداد 194 صندوق سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران درحال فعالیت هستند و ارزش دارایی های تحت مدیریت آنها بالغ بر 132 هزار میلیارد تومان می باشد . البته تعداد زیادی تقاضا برای تاسیس و فعالیت صندوق های جدید وجود دارد که امیدوارم بزودی شاهد شکل گیری و عملکرد موفق آنها باشیم.

    برچسب ها