عصر خودرو

حمایت تولید کنندگان سنگ آهن از کشف قیمت داخلی در بورس کالا

عصر بازار- با آزاد سازی نرخ سنگ آهن و نزدیک شدن قیمت تولید کنندگان سنگ آهن و فولادی ها بیشترین نفع را از این موضوع می برند.

حمایت تولید کنندگان سنگ آهن از کشف قیمت داخلی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، سجاد غرقی ، عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن به دنبال آزاد سازی نرخ سنگ آهن و تعیین قیمت این محصول در بورس کالا به خبر نگار ما گفت: با توجه به اینکه عمده تولید کنندگان شرکت های دولتی و نیمه دولتی  هستند و قیمت سنگ آهن نیز به صورت دستوری و توافقی صورت می گیرد در نتیجه این موضوع بر صورت های مالی سنگ آهنی ها تاثیر بسیاری داشته داشته است.

    وی درگفت و گو با خبرنگار «عصر بازار» افزود: تعیین قیمت های دستوری موجب می شود که قیمت ها در شرایطی که بازار های جهانی رونق دارد، از قیمت های جهانی بسیار عقب باشد و فاصله قیمت های داخلی به ویژه با بازار جهانی به ضرر تولید کنندگان تمام می شد .

    به گفته غرقی ، برهمین اساس با مذاکراتی که صورت گرفت نتیجه این شد که مکانیزم عرضه و تقاضا و کشف قیمت در رینگ داخلی و خارجی مهمترین ملاک تعیین قیمت باشد ، اگرچه توافق میان خریدار و فروشنده همیشه برقرار خواهد بود.

    عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن تصریح کرد: به طور حتم کشف قیمت سنگ آهن در رینگ داخلی و خارجی بورس کالا ، می تواند علاوه براینکه به نفع تولید کنندگان باشد ، برای تولید کنندگان مواد اولیه و نهاده های تولید مانند فولادی ها بسیار موثر باشد و ازسویی دیگر از دخالت ها در بازار بکاهد.

    برچسب ها