عصر خودرو

هفته طلایی بازار آتی سکه؛

رشد ٢٢ درصدی حجم معاملات در پی انعقاد ۱۲۴ هزار قرارداد

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، هفته گذشته نیز با حجم قابل قبولی به کار خود پایان داد، به طوریکه حجم و ارزش این بازار به ترتیب روی ارقام ۱۲۴هزار و ۷۲۵ قرارداد و ارزش ۱۷ هزار و ۴۱۹میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به معاملات دو هفته قبل رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات به ۱۰۲ هزار و ۸۸ قرار داد رسیده بود.

رشد ٢٢ درصدی حجم معاملات در پی انعقاد ۱۲۴ هزار قرارداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال 96 یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 109 هزار و 914 قرارداد را به ارزش 15هزار و 541میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید 10 هزار و 18 قرارداد به ارزش یک هزار و 362میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت دو هزار و 419 قرارداد به ارزش 297 میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید تیر واردیبهشت 96 نیز به ترتیب با یک هزار و 296 قرارداد به ارزش 171میلیارد ریال و یک هزار و 78 قرارداد به ارزش 137میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

    نگاهی به آخرین روز معاملاتی

    بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع 13هزار و 983قرارداد منعقد شده است.

    براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 222 هزار تومان، کاهش 0.2 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 266 هزار تومان افت 0.27درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 315 هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.4 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 356 هزار تومان معامله و افت 0.4 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و400  هزار تومان معامله شد و کاهش 0.48 درصدی را به ثبت رساند.

    اگرچه سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته نوسان ملایم تری را نسبت به هفته های اخیر تجربه می کرد، اما انتهای هفته گذشته بهای اونس در بازارهای جهانی مجددا افزایش یافت و تغییرات رو به بالایی را  برای بهای سکه در روز جمعه ایجاد کرد.

    برچسب ها