عصر خودرو

آغاز دوره جدید گرانی قیمت طلا سیاه

عبور قیمت نفت ایران از مرز ۵۳ دلار

عصر بازار- همزمان با کاهش تولید نفت اوپک و غیر اوپکی‌ها، قیمت هر بشکه نفت سبک ایران در بازار از محدوده ۵۳ دلار عبور کرد تا یک رکورد جدید قیمتی به ثبت برسد.

عبور قیمت نفت ایران از مرز ۵۳ دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ثبت رکورد جدید و تاریخی پایبندی کشورهای عضو اوپک به ویژه عربستان سعودی به کاهش تولید نفت از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون منجر به جهش قیمت طلای سیاه در بازارهای چهار گوشه جهان شده است.

    بر این اساس در معاملات منتهی به سوم فوریه 2017 میلادی، قیمت سبد نفتی اوپک با 67 سنت افزایش در محدوده 53 دلار و 18 سنت، قیمت هر بشکه نفت خام شیرین آمریکا (وست تگزاس) با 62 سنت افزایش در محدوده 53 دلار و 34 سنت و قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 66 سنت افزایش در محدوده 55 دلار و 58 سنت معامله شده است.

    علاوه بر این، قیمت هر بشکه نفت شاخص دوبی با 42 سنت افزایش در محدوده 54 دلار و 22 سنت و قیمت هر بشکه شاخص نفت خام عمان با 61 سنت افزایش در محدوده 54 دلار و 62 سنت در بازارهای جهانی داد و ستد شده است.

    در ادامه افزایش بهای طلای سیاه در بازار، قیمت هر بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران هم در معاملات منتهی به سوم فوریه 2017 با افزایشی همراه شده؛ به طوری که قیمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با 40 سنت افزایش در محدوده 53 دلار و یک سنت در بازارهای آسیایی و اروپایی به فروش رسیده است.

    قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران هم که این روزها با افزایش تقاضا در بازار روبرو شده، با 77 سنت افزایش در محدوده بشکه‌ای 52 دلار و 70 سنت در بازار خرید و فروش شده است.

    بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران 52 دلار و 47 سنت و متوسط بهای هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران 52 دلار و 7 سنت در بازار به فروش رسیده است.

    برچسب ها