عصر خودرو

معاون زنگنه اعلام کرد؛

لغو مجوز طرح‌های متوقف‌مانده پتروشیمی

فعلا مجوزی لغو نشده است

عصر بازار- معاون وزیر نفت با تشریح ساز و کار بسته تشویقی طرح‌های متانول صنعت پتروشیمی، گفت: مجوز طرح های متوقف مانده صنعت پتروشیمی لغو می شود.

لغو مجوز طرح‌های متوقف‌مانده پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، مرضیه شاهدائی در تشریح جزئیات فروش خوراک با تخفیف به طرح های متانول صنعت پتروشیمی، گفت: هم اکنون یک بسته تشویقی برای سرمایه گذاران به منظور تکمیل زنجیره های ارزش در طرح های متانول صنعت پتروشیمی تعریف شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه در صورتی که تمامی طرح های دارای مجوز متانول کشور ساخته و در مدار بهره برداری قرار بگیرند، ظرفیت تولید متانول ایران به بیش از 20 میلیون تن افزایش می‌یابد، تصریح کرد: بر این اساس شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال ترغیب سرمایه گذاران برای تکمیل زنجیره‌های ارزش در طرح‌های متانولی در صنعت پتروشیمی کشور است.

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه در صورت تکمیل زنجیره های ارزش در بین طرح‌های متانول امکان فروش خوراک با تخفیف به این طرح‌ها به صورت پلکانی وجود دارد، اظهار داشت: علاوه بر این برای طرح‌هایی که در مناطق ویژه اقتصادی قرار دارند، معافیت‌های مالیاتی و برای طرح های خارج از مناطق ویژه امتیازهایی معادل صادرات محصولات پیش بینی شده است.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هم اکنون آئین نامه فروش خوراک با تخفیف پلکانی به طرح های متانول تدوین و مصوب شده است، در خصوص ابطال مجوز برخی از طرح های پتروشیمی به ویژه متانول هم توضیح داد: هم اکنون بررسی ابطال مجوز برخی از طرح‌های متانولی در دستور کار قرار دارد اما تاکنون مجوزهیچ یک از این طرح ها باطل نشده است.

    مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت پیشتر تاکید کرده بود: مجوز طرح‌های پتروشیمی که متوقف هستند و متولیان تصمیم به تکمیل آنها ندارند بازنگری می‌شود و این فرصت در اختیار سرمایه گذاران دیگر که تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند قرار می‌گیرد.

    بر اساس این گزارش، هم اکنون ظرفیت تولید متانول در واحدهای پتروشیمی ایران حدود 5 میلیون و 160 هزار تن در سال بوده که با اجرای طرح‌های جدید، این ظرفیت به 21 میلیون و 240 هزار تن در سال افزایش می یابد.

    برچسب ها