عصر خودرو

سرکنسول ایران در پاکستان اعلام کرد

امکان افزایش ۲۴ برابری صادرات برق ایران به پاکستان

عصر بازار- سرکنسول ایران در پاکستان گفت ایران آماده است تا صادرات برق به پاکستان را از ۱۳۰ مگاوات کنونی به ۳ هزار مگاوات افزایش دهد.

امکان افزایش ۲۴ برابری صادرات برق ایران به پاکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، احمد محمدی، سرکنسول ایران در پاکستان گفت ایران آماده است تا صادرات برق به پاکستان را از 130 مگاوات کنونی به 3 هزار وات افزایش دهد.

    وی که در محل سرکنسوگری ایران در مراسمی که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد، سخنرانی می‌کرد، گفت خط لوله گاز ایران ارزان ترین، امن‌ترین و سودآورترین منبع انرژی برای پاکستان است. این خط لوله نقطه تحولی برای روابط میان دو کشور به شمار می رود و هر دو طرف مصمم هستند که در نزدیک‌ترین زمان ممکن آن را تکمیل کنند.

    در این مراسم مرادعلی شاه، وزیر ایالت سند به عنوان مهمان ویژه و قیم علی شاه وزیر اسبق این ایالت حضور داشتند.

    روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان سال‌ها به علت تحریم‌های غرب علیه ایران صدمه دیده است. در ژانویه 2016، اکثر این تحریم‌ها برداشته شد که سبب شد تا تلاش‌های گسترده‌ای از سوی دو طرف برای احیای روابط اقتصادی به راه بیفتد.

    محمدی افزود گسترش روابط با کشورهای همسایه یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران و پاکستان است. مسلمان بودن یک کشور مسلمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد.

    وی ادامه داد ایران خواهان موفقیت، امنیت و ثبات پاکستان است و اعتقاد دارد که این امر برای ایران نیز سودمند خواهد بود.

    همچنین حسن روحانی، ریاست جمهوری ایران سال گذشته توافقی با پاکستان برای توسعه همکاری‌ها در زمینه تجارت و انرژی به امضا رسانده است.

    این مقام ایرانی اعلام کرد نمایشگاهی از محصولات ایرانی در 24 تا 27 فوریه در کراچی برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاه انفرادی محصولات پاکستان در ماه اوریل در تهران برگزار خواهد شد.

    برچسب ها