عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

افتتاح بیش از ۲۰۱۲ واحد جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی ده ماهه گذشته بیش از ۲۰۱۲ واحد جدید در داخل شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری رسیده است.

افتتاح بیش از ۲۰۱۲ واحد جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به روند روبه رشد سرمایه گذاری ها در شهرکها و نواحی صنعتی گفت: طی ده ماهه گذشته بیش از 2012 واحد جدید در داخل شهرکهای صنعتی کشور  به بهره برداری رسید که این آمار در استان اصفهان به بیش از 303 واحد می رسد .

    علی یزدانی گفت: در حال حاظر 96 هزار طرح صنعتی با اشتغال زایی بیش از 2 میلیون 650 هزار نفر در کشور توسط سرمایه گذاران موفق به اخذ مجوز  شده اند.

    وی همچنین به تعداد پروانه های بهره برداری موجود در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاظر بیش از 88000  پروانه بهره برداری با اشتغال بالغ بر 2 میلیون و 450 هزار نفر در کشور وجود دارد.

    یزدانی در ادامه به ارائه آمار عملکرد ده ماهه امسال پرداخت و گفت: روند سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی علیرغم محدودیت های موجود در منابع عمومی کشور، رو به رشد بوده به گونه ای که طی این ده ماه بیش از 2012 واحد جدید در داخل شهرکهای صنعتی کشور  به بهره برداری رسید که این آمار در استان اصفهان به بیش از 303 واحد می رسد .

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به سیاست های اصولی دولت در جهت حمایت از بنگاه ها و سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و گفت: علاوه بر معافیت های مالیاتی 7 تا 13 سال در داخل شهرکها و نواحی صنعتی، هیچ گونه افزایش قیمت حق انتفاعی در سال 96 در کشور جز در شهرکهای تقاضا محور که حداکثر در حد نرخ تورم هست، نخواهیم داشت .

    یزدانی در ادامه به دیگر برنامه های های حمایتی سازمان اشاره کرد و افزود: حمایت از خوشه های صنعتی برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، آموزش برندسازی نشان تجاری، تشکیل کنسرسیوم های صادراتی و تشکیل شرکت های مدیریت صادرات از دیگر اقدامات  این سازمان است.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: مجموعه گزارشهای مجامع جهانی از جمله مجمع جهانی اقتصاد، بانک جهانی، مرکز آمار ایران و بانک مرکزی حاکی از پیش بینی رشد اقتصادی بالای 5 درصدی کشور در سال آینده است که تحقق این مهم مستلزم سرمایه گذاری مستقیم، چه داخلی و خارجی و چه مشارکتی و همچنین توجه به بهره وری کل عوامل تولید است.

    وی همچنین به برنامه های گسترده دولت جهت حمایت از تولید در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته اشاره کرد و افزود: این حمایت ها در چندین محور از جمله حوزه گیاهان دارویی، آی تی، پوشاک و سنگهای نیمه قیمتی برنامه ریزی شده است که امید است با همکاری همه دستگاه های اجرایی شاهد یک تلاش جدی در سال 96 در اقصی نقاط کشور باشیم.

    برچسب ها