عصر خودرو

مشمولان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

عصر بازار- رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: افرادی از نظر این سازمان مشمول نهایی سهام عدالت هستند که در سالیان گذشته فرم‌های مربوط را پر کرده باشند و پس از طی مراحل مختلف و ارسال مدارک لازم، کاغذی را دریافت کرده اند که به منزله ثبت نام نهایی سهام عدالت است.

مشمولان سهام عدالت چه کسانی هستند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  تسنیم، توزیع سهام عدالت در کشور با هدف انتقال بخشی از مالکیت دولت به اقشار آسیب‌پذیر در ابتدای کار دولت نهم پیشنهاد و مورد توجه قرار گرفت؛ به گونه‌ای که پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، مصوبه شماره 72683/ت 34484 ه تاریخ 17/11/1384 هیات وزیران با عنوان «آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون بر اساس توزیع سهام عدالت» منجر به فراهم شدن بستر قانونی لازم برای اجرای طرح توزیع سهام عدالت شد.

    همچنین از زمان ابلاغ و در دستور کار قرار گرفتن، این طرح تاکنون با فراز و نشیب‌ها و گاهی انتقاداتی همراه بوده و گستردگی و تحت پوشش قرار گرفتن حدود 49 میلیون نفر از جمعیت کشور نیز کار به ثمر رسیدن آن را زمانبر کرده است.

    از این رو ابهاماتی در خصوص شرایط مشمولین سهام عدالت و این موضوع که چه کسانی سهامدار نهایی و مشمول این سهام هستند، مطرح است. بر این اساس رئیس کل سازمان خصوصی سازی معتقد است: افرادی از نظر سازمان خصوصی سازی مشمول نهایی سهام عدالت هستند که در سالیان گذشته فرم های مربوط به ثبت نام سهام عدالت را پر کرده باشند و به این سازمان ارسال کرده باشند.

    به گفته پوری حسینی؛ البته این سازمان فرمهای آنها را بررسی کرده و پس از این مرحله، دعوتنامه های مربوطه را به دست مشمولین رسانده است و مشمولین نیز پس از درج اطلاعات لازم، این فرم و سایر مدارک لازم را به تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت داده اند و در مقابل کاغذی را دریافت کرده اند که به منزله ثبت نام نهایی سهام عدالت است و در حال حاضر بسیاری از مشمولین این برگه ها را دارند.

    وی اضافه کرد: بنابراین مشمولانی که در سالهای گذشته این مراحل را طی کرده اند، مشمول نهایی سهام عدالت نام می گیرند.

    پوری حسینی در خصوص مشمولینی که این برگه ها را گم کرده اند یا برگه های سهام عدالت آنها مفقود شده است گفت: این دسته از مشولین نباید نگران باشند؛ چرا که برگه های سهام عدالت آنها محفوظ است و مشخصات آنها از جمله کد ملی ملاک عمل قرار خواهد گرفت. بر این اساس اطلاعات کامل مشمولین در سازمان خصوصی سازی محفوظ و قابل دسترسی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: البته اگر کسی برگه سهام عدالت خود را گرفته باشد و در حال حاضر در قید حیات نباشد نیز سهامش محفظ است و در زمان آزادسازی، وراث آنها می توانند در این زمینه اقدام کنند.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص تازه متولدینی که سهام عدالت ندارند نیز اذعان داشت: سهام عدالت به افرادی که تازه که متولد شده اند تعلق نمی گیرد.

    برچسب ها