عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

احتمال افزایش صادرات نفت به اروپا در سال ۲۰۱۷

نفت ایران را با اجاره نفتکش‌های ایرانی می‌برند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: میزان صادرات روزانه نفت خام به اروپا حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز است که پیش بینی می کنیم با توجه به ابراز تمایل برخی کشورها برای خرید نفت خام از ایران، این مقدار در طول سال جاری میلادی با رشد همراه شود.

احتمال افزایش صادرات نفت به اروپا در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: در حال حاضر حدود 30 فروند از نفتکش های ایران در اجاره کشورهای خارجی هستند و بعضا برخی کشورها، نفت ایران را با اجاره نفتکش های ایرانی حمل کرده و خریداری می کنند که این نشان از بالا بودن ظرفیت ها و شاخص های استانداردی در این عرصه است.

    وی افزود: بعد از برجام تمامی مشکلات ناشی از پوشش بیمه ای ناوگان حمل نفت کشور برطرف شده و اکنون این ناوگان در مسیر ارتقای کمی و کیفی قرار دارد.

    معاون وزیر نفت در پاسخ به اینکه "در حال حاضر چه مقدار نفت خام روزانه به اروپا صادر می شود"، گفت: میزان صادرات روزانه نفت خام به اروپا حدود 600 تا 700 هزار بشکه در روز است که پیش بینی می کنیم با توجه به ابراز تمایل برخی کشورها برای خرید نفت خام از ایران، این مقدار در طول سال جاری میلادی با رشد همراه شود.

    برچسب ها