عصر خودرو

در پی مه گرفتگی و قطع برق؛

چهار نیروگاه خوزستان از مدار خارج شدند

عصر بازار- استاندار خوزستان گفت: در پی قطع برق در ۱۱ شهرستان، چهار نیروگاه خوزستان از مدار خارج شدند.

چهار نیروگاه خوزستان از مدار خارج شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی شنبه در حاشیه ستاد بحران خوزستان، در سالن جلسات استانداری، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بعد از قطع شدن برق و توقف مصرف در تعدادی از شهرستان ها، نیروگاه های رامین، خرمشهر، آبادان و ماهشهر از مدار خارج شده است.

    وی افزود: این نیروگاه ها اکنون به تدریج در حال وارد شدن به مدار هستند و یکی دو واحد از نیروگاه ها وارد مدار شده است.
    شریعتی اظهار کرد: وزیر نیرو برای پیگیری این مشکلات به استان سفر می کند که در ساعات آینده وارد اهواز می شود.
    وی قطع برق را ناشی از مه شدید عنوان کرد و گفت: میزان مه امروز به 96 درصد و شعاع دید افقی به 50 متر رسید.
    شریعتی اظهار کرد: گرد و خاک شدید در روزهای اخیر بر روی خطوط و تاسیسات برق رسوب کرده و مه شدید باعث اختلال در شبکه برق و قطع آن از ساعت 12 شب گذشته شده است.
    وی با بیان اینکه از ساعت یک بامداد پیگیری و هماهنگی با تعدادی از مدیران استان آغاز شده است اظها رکرد: بر همین اساس مقرر شد مدارس ، ادارات و سازمان ها در 11 شهرستان ها تعطیل اعلام شود.
    به گفته وی، با وجودی که درخواست شد مدارس نوبت عصر در صورت تداوم وضعیت بی برقی تعطیل اعلام شود اما صبح دستور تعطیلی همه مدارس در امروز اعلام شد تا مردم دغدغه ای نداشته باشند.
    شریعتی تصریح کرد: ایجاد مشکل در خطوط برق باعث شد آزاد راه اهواز- بندر امام برای مدتی مسدود شود.
    وی تاکید کرد: ستاد بحران با حضور دستگاه های برق استان برقرار است که قرار است تا ساعت 13 نیز گزارش مجددی از وضعیت اعلام کنند.
    شریعتی خاطرنشان کرد: آب موردنیاز شهروندان در نقاط حساس، بیمارستان ها و شهرهایی که با مشکل قطع برق مواجه هستند، توزیع می شود و تانکرهای آبرسانی از شهرهایی که مشکلی ندارند به این شهرها اعزام می شود.
    استاندار خوزستان در ادامه گفت: بعد از گرد و خاک اخیر تعدادی از تاسیسات برق شست و شو داده شده اما با توجه به حجم بالای تاسیسات از جمله 35 هزار کیلومتر خطوط توزیع برق و 34 هزار ترانس برق امکان شستشوی کامل این تاسیسات برای مسئولان وجود نداشت.
    وی اظهار کرد: وقوع مه پیش بینی شده بود اما عمق و وسعت حادثه و قطع برق معلوم نبود.
    شریعتی اعلام دیرهمگان تعطیلی را رد کرد و گفت: ساعت 4 و 30 دقیقه مدارس تعطیل و بلافاصله به صدا و سیما و رسانه ها اطلاع رسانی شد، علاوه بر این در شهر شاهد بی نظمی نبودیم و آرامش برقرار بود که این مساله نشان می دهد اطلاع رسانی به موقع بوده و عمده مردم از تعطیلی مطلع بوده و از منازل خود خارج نشده اند.

    *ریزگرد در ستاد اقتصاد مقاومتی
    استاندار خوزستان همچنین با بیان اینکه تلاش برای کاهش مشکلات مردم در حال انجام است افزود: در سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به استان درخواست اصلاحات در شبکه برق را طرح کردیم و وی نیز تاکید کرد بدون توجه به هزینه ها برای رفع مشکل اقدام شود.
    شریعتی با اشاره به قطع آب بعد از قطع برق در استان اضافه کرد: تصفیه خانه اصلی آب اهواز 10 مگاوات برق نیاز دارد که در حد یک نیروگاه است به همین دلیل خرید ژنراتور و یا نیروگاه گازی بررسی می شود.
    وی برنامه ریزی برای مقابله با ریزگردها در حال انجام است و ظرف یکی دو هفته گذشته امیدوارم برنامه ها برای حل این مشکل عملیاتی شود.
    شریعتی با اشاره به تاکید جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای عملیاتی شدن برنامه مقابله با ریزگردها افزود: بر همین اساس قرار است طرح مقابله با ریزگردها به عنوان یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی مطرح شود و تمام امکانات برای این مساله بسیج شود.
    وی خوزستان را یک استان بزرگ و پربرکت توصیف کرد و گفت: مردم این خوزستان نیز باید از برکات این استان بهره مند شوند.
    بر اساس این گزارش، ستاد بحران خوزستان صبح امروز بدون حضور خبرنگاران تشکیل شد.
    مدارس نوبت صبح و عصر ، ادارات ، بانک ها و مراکز آموزش عالی امروز در شهرهای اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، ماهشهر، هندیجان، هویزه، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان به علت قطعی برق تعطیل اعلام شدند.

    برچسب ها