عصر خودرو

رشد ۱۳ دلاری اونس طی یک هفته؛

سیاست‌های ترامپ، دلار را بی ارزش کرد

عصر بازار- سیاست‌های اخیر دولت جدید آمریکا تاثیر بسزایی بر بازارهای مالی به ویژه طلا و دلار داشته و عاملی شد تا ارزش طلا در بازارهای جهانی به واسطه کاهش قیمت دلار، رشد کند.

سیاست‌های ترامپ، دلار را بی ارزش کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، با روی کار آمدن دولت ترامپ بازارهای مالی در پی تصمیمات سیاسی، نوسانات بسیاری را به خود دیده و حتی برخی اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که کشورهای اروپایی تا حدودی در زمینه اقتصاد از آمریکا فاصله گرفته  و میزانی از طلاهای خود را از این کشور خارج کرده‌اند.

    این نوسانات بازارهای مالی در حالی پیگیری شد که در روزهای اخیر شاخص‌های اقتصادی آمریکا منتشر شده و این شاخص‌ها تاثیر بسزایی بر نرخ دلار و در نهایت ارزش بازارهای مالی دارد.

    در رابطه با وضعیت بازار طلا در سطح جهانی و بازار داخلی، محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: در هفته گذشته همچنان سایه سیاست‌های دولت جدید آمریکا بر سر بازار آمریکا دیده شد که بلاتکلیفی را در این بازارها به همراه داشته است.

    وی خاطرنشان کرد: نوسانات چند وقت اخیر در بازارهای مالی، از ارزش دلار به شدت کاسته و از سوی دیگر عاملی شده تا ارزش اونس جهانی روند صعودی به خود بگیرد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: به طور متوسط ارزش طلا در هفته گذشته تا روز چهارشنبه 23 دلار افزایش یافته که با اعلام شاخص‌های اقتصادی مثبت کشور آمریکا تا حدودی ارزش اونس افت کرد که در مجموع می‌توان گفت ارزش طلا در بازارهای جهانی طی یک هفته گذشته 13 دلار رشد را تجربه کرده‌اند.

    وی یادآور شد: تغییرات صورت گرفته در بازارهای جهانی بر بازار داخلی تاثیرگذار بود اما در هفته گذشته ارزش دلار نیز تعدیل شده است.

    کشتی‌آرای در انتها بیان کرد: در هفته گذشته حجم قابل توجهی از نوسانات بازار انواع سکه معطوف به نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی بوده و این موضوع به دلیل افزایش میزان تقاضا برای این سکه‌ها بوده است.

    برچسب ها