عصر خودرو

قیمت نفت به ۵۶ دلار و ۷۰ سنت رسید

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۷ سنت، معادل ۱.۹ درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت نفت به ۵۶ دلار و ۷۰ سنت رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه اعضای اوپک در ماه ژانویه تبعیتی 90 درصدی از توافق کاهش تولید داشته اند، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

    بر اساس میانگین ارزیابی های 6 منبع ثانویه ای که اوپک برای رصد میزان تولید کشورها از آن استفاده می کند، عرضه نفت 11 کشور عضو اوپک که متعهد به کاهش تولید خود شده اند، به 29.92 میلیون بشکه در روز رسیده که به معنای تبعیت 92 درصدی از توافق ماه نوامبر است.

    آژانس بین المللی انرژی، یکی از 6 منبع مورد استفاده در ارزیابی های اوپک اعلام کرده که کاهش ها در ماه ژانویه برابر با تبعیت 90 درصدی اعضای اوپک از توافق کاهش تولید بوده که بسیار بالاتر از تبعیت اولیه 60 درصدی اعضای این سازمان از توافق کاهش تولید سال 2009 بوده است.

    در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است: «ظاهرا برخی تولید کنندگان به ویژه عربستان تولید خود را بیش از رقم تعهد شده کاهش داده اند.»

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 7 سنت، معادل 1.9 درصد افزایش به 56 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم 56 دلار و 88 سنت بالا رفت.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 86 سنت، معادل 1.6 درصد افزایش به 53 دلار و 86 سنت رسید.

    اما یک افزایش هفتگی دیگر در تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا موجب شد تا رشد قیمت ها در بعد از ظهر دیروز مهار شود. بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های حفاری امریکا در هفته منتهی به 10 فوریه با افزودن 8 سکوی دیگر تعداد کل سکوهای فعال خود را به 591 سکو رساندند که بیشترین تعداد از اکتبر 2015 تاکنون بوده است.

    برچسب ها