عصر خودرو

رئیس اتاق تهران:

۹۰ درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی نبوده است

عصر بازار: رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که ۹۰ درصد واگذاریها به بخش خصوصی نبوده است، گفت:می‌توان توقع داشت که در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی و سرمایه‌گذاری‌ جدیدی که صورت می‌گیرد و واگذاری‌های جدید بخش خصوصی را بیش‌تر در نظر بگیرند.

۹۰ درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی نبوده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مسعود خوانساری در مورد اعمال نظر بخش خصوصی در تدوین بودجه سال 95 اظهار داشت: بخش عمده‌ای از بودجه های سال آینده مربوط به هزینه‌های جاری دولت و درصد کمی از آن مربوط به بودجه‌های عمرانی است، در این میان با توجه به بودجه‌ریزی نمی‌توان پیش‌بینی کرد، بخش خصوصی چقدر می‌تواند در این میان تأثیرگذار باشد.

    وی افزود: اما می‌توان توقع داشت که در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی و سرمایه‌گذاری‌ جدیدی که صورت می‌گیرد و واگذاری‌های جدید بخش خصوصی را بیش‌تر در نظر بگیرند.

    خوانساری در پاسخ به اینکه تغییری در خصوصی‌سازی واقعی و سپردن کارها به بخش خصوصی چه اتفاقی رخ داده، گفت: آنچه که مسلم است در اجرای خصوصی‌سازی 85 تا 90 درصد واگذاری‌های به بخش غیرخصوصی و نهادهای عمومی انجام شده است.

    وی اظهار امیدواری کرد، از این پس در واگذاری‌هایی که قرار است انجام گیرد، اولویت به بخش خصوصی داده شود.

    وی در پاسخ به اینکه طی چند ماه اخیر سخن از ایجاد اتاق مشترک ایران و آمریکا برای افزایش مبادلات تجاری به میان آمده بود، گفت: طبعاً آمریکا از لحاظ تکنولوژی، سرمایه گذاری و صنایع پیشرفته در دنیا قابل رقابت است، اما نباید فراموش کرد که برای برقراری ارتباط اقتصادی با آمریکا باید از جانب بزرگان نظام این اجازه داده شود که تا چقدر می‌توانیم این ارتباط به‌وجود آید. که اگر صلاح دیده شود، بخش خصوصی آمادگی آن را برای برقراری ارتباط دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها