عصر خودرو

تحلیلگر بازار نفت:

استراتژی آمریکا در شیل اویل تغییر نمی‌کند

عصر بازار- بهروزی فر گفت: بسیاری از اعضای اوپک اعلام کرده اند قیمت ۶۰ تا ۷۰ دلار برایشان مطلوب است و با توجه به اینکه افزایش تقاضا وجود دارد، تداوم روند صعودی قیمت ها محتمل است.

استراتژی آمریکا در شیل اویل تغییر نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مرتضی بهروزی‌فر تحلیلگر بازار نفت با اشاره به پایبندی اوپکی ها به کاهش سقف تولید نفت اظهار داشت: هنوز اطلاعات موثق مبنی بر کاهش سقف تولید از سوی اوپک اعلام نشده است و اطلاعات ژانویه در فوریه مشخص می شود اما با توجه به روند صعودی قیمت ها می توان گفت که اوپکی ها به تعهداتشان پایبند بوده و کاهش تولید داشته اند.

    وی نگاه مثبت بازار به قیمت را ناشی از کاهش سقف تولید عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سطح قیمت ها از 50 دلار فراتر رفته اما فعلا نمی توان نظر نهایی را داد.

    بهروزی فر در ادامه با اشاره به اینکه تولید از شیل اویل ها تداوم دارد و ارتباطی به تغییرات قیمتی ندارد، اظهار داشت: تولید شیل ما چه بخواهیم و چه نخواهیم ارتباطی به قیمت نفت، سیاست های امریکا و ترامپ، ملاحظات زیست محیطی ندارد فقط ممکن است روند افزایش قیمت ها را کندتر کند.

    وی افزود: هدف ایالات متحده این است که ذخایر و تولید داخلی خودش را اضافه کند و این استراتژی لایتغیر امریکاست و قیمت ها نیز روی آن تاثیر بلند مدت ندارد ضمن اینکه توسعه تکنولوژی حتی در قیمت های پایین تر هم افزایش تولید را به دنبال دارد.

    این تحلیلگر بازار نفت اذعان کرد: در هر صورت همانگونه که بسیاری از اعضای اوپک اعلام کرده اند قیمت 60 تا 70 دلار برایشان مطلوب است و با توجه به اینکه افزایش تقاضا وجود دارد، تداوم روند صعودی قیمت ها و عدم نیاز به تمدید کاهش سقف تولید محتمل است.

    وی یادآور شد: آنگونه که از بازار بر می آید غیر اوپکی ها نیز به تعهد خود عمل کردند تا نفت به رقم کنونی قیمت برسد.

    برچسب ها