عصر خودرو

افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی با افزایش ۶۰۰ تنی ظرفیت اسکله ماهشهر

عصر بازار- معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از افزایش ظرفیت اسکله ماهشهر از یک میلیون ۴۰۰ تن به دو میلیون تن در ماه با ساخت دو سکوی جدید خبر داد.

افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی با افزایش ۶۰۰ تنی ظرفیت اسکله ماهشهر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاهرخ خسروانی  با اشاره به ساخت دو سکوی جدید در اسکله ماهشهر اظهار کرد: به طور کلی اسکله ماهشهر دارای شش سکو است که چهار سکوی آن تجهیز شده و دو سکوی جدید آن نیز به نام های سکوی پنج و سکوی شش درحال تجهیز است.

    وی با اشاره به فرآیند ساخت دو سکوی جدید توضیح داد:  مناقصه ساخت سکوها انجام شده و لوله کشی سکوی شماره پنج به اتمام رسیده است و فضای پهلوگیر آن ایجاد شده،  رفته حتی لوله کشیده شده و فضای پهلوگیری آن ایجاد شده است. لوله کشی سکوی شش نیز درحال انجام است.

    معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درمورد ظرفیت اسکله ماهشهر با ساخت دو سکوی جدید اظهار کرد:  ظرفیت بارگیری فعلی اسکله ماهشهر با  4 اسکله یک میلیون و 400 هزار تن است با ساخته شدن اسکله های  5 و 6 به دو میلیون تن در ماه می رسد.

    بر اساس این گزارش، عباس کاظمی،  مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی چندی پیش از صادرات روزانه 400 هزار بشکه فرآورده نفتی خبر داده و گفته بود تقریبا همه اسکله‌های نفتی اشغال هستند و قصد داریم دو اسکله دیگر به ماهشهر اضافه کنیم و تعداد اسکله‌ها را به 6 اسکله افزایش دهیم. امیدواریم میزان صادرات در 10 ماه سال آینده به روزی 600 هزار بشکه افزایش پیدا کند.

    برچسب ها