عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار در دیدار از مجموعه عصر بازار تاکید کرد

لزوم گسترش ابزارهای مالی در معاملات بورس کالا

عصر بازار: باید با گسترش ابزارهای مالی زمینه عرضه بیشتر محصولات کشاورزی در بورس کالا فراهم شود و در این زمینه اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری کشاورزی اقدامی بسیار موثر است.

لزوم گسترش ابزارهای مالی در معاملات بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    حسن رضایی پور، مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار در دیدار از مجموعه بازار امروز و عصر بازار ضمن بیان مطلب بالا تاکید کرد: با گسترش اجرای این قانون می توانیم بسیاری از محصولات را در بورس کالا عرضه کنیم و در همین راستا ذرت خوزستان و جو استان کرمانشاه در برنامه های پایلوت قرار دارد. او با بیان اینکه اگر از عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا حمایت شود ارزش معاملات این تالار از پتروشیمی هم بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در بورس های بزرگ دنیا محصولات کشاورزی به صورت اوراق و در قالب معاملات فیوچرز انجام می شود و به این ترتیب حجم معاملات بالایی در این بورس ها مثل بورس شیکاگو صورت می گیرد. رضایی پور تصریح کرد: این در حالی است که در بورس کالای ما عمده معاملات به صورت نقدی صورت می گیرد و همین موضوع کارآیی را از بورس ما گرفته است. او خاطرنشان کرد: البته مدیرعامل بورس کالا نگاه مناسبی روی این موضوع دارند و تلاش می کنند تا چنین معاملاتی را در کشور داشته باشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    مطالب مرتبط