عصر خودرو

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر ایران در بلاروس و مذاکره گسترش روابط

عصر بازار- مصطفی اویسی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در دیدار با ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه این کشور، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر ایران در بلاروس و مذاکره گسترش روابط
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در این دیدار که روز پنجشنبه در ساختمان وزارت خارجه بلاروس برگزار شد، ماکی با توصیف تهران به عنوان یکی از دوستان نزدیک و شرکای راهبردی مینسک در منطقه، تصریح کرد: سیاست بلاروس مانند گذشته بر همکاری فراگیر با ایران مبتنی است و آماده هرگونه تعاملی هستیم.
    وزیر خارجه بلاروس همچنین با اشاره به اینکه برداشت درستی از ضرورت ارتقای همکاری های سیاسی بین مقام های دو کشور وجود دارد، بر گسترش روابط در حوزه های اقتصادی و تجاری بویژه اولویت دادن به تامین نیازهای متقابل مردم ایران و بلاروس تاکید کرد.
    اویسی سفیر چدید جمهوری اسلامی نیز ضمن ابلاغ سلام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همتای بلاروسی، گفت: تهران خطی مشی روابط با مینسک را مستقل و براساس احترام و سودمندی متقابل پایه ریزی کرده است.
    اویسی همچنین بر اهتمام خود در طول مدت پیش روی ماموریت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس برای رسیدن به توسعه متوازن روابط در تمامی زمینه های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.
    سفیر ایران دوشنبه گذشته نیز با والنتین ریباکف معاون وزیر امور خارجه بلاروس دیدار و ضمن ارزیابی فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف همکاری، برنامه های آتی خود را براساس نقشه راه توسعه روابط دو کشور تشریح کرد.
    اویسی سفیر جدید ایران در بلاروس جانشین محمدرضا صبوری شده است که ماموریت وی چندی پیش پایان یافت.
    جمهوری بلاروس که سال 1991 با فروپاشی شوروی استقلال یافت به مساحت 207 هزار و 600 کیلومتر مربع به پایتختی مینسک در شرق اروپا هم مرز روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی، بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد.
    براساس نقشه راه توسعه روابط ایران و بلاروس که اردیبهشت ماه سال جاری در مینسک امضا شد، دو کشور با تنظیم و اجرای برنامه های متعدد بازرگانی، صنعتی، سرمایه گذاری مشترک و بازرگانی، افزایش روابط اقتصادی را از سالانه 75 میلیون دلار کنونی به 250 میلیون دلار تا پایان سال 2017 هدف گذاری کرده اند.

    برچسب ها