عصر خودرو

رشد ۵ واحدی شاخص کل بورس

عصر بازار: بازار سهام امروز در روند متعادل، اما با معاملاتی کم حجم و بی‌رونق به کار خود پایان داد. بازاری که همچنان با بازارگردانی حقوقی‌ها با سبز ماندن نماگرهای مطرح خود روبرو است.

رشد ۵ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 6 مهر ماه 94، با 5 واحد افزایش به عدد 612 هزار و 568 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 2 واحد عدد 24 هزار و 117 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزد شناور اما با 7 واحد افزایش به عدد 68 هزار و 25 واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول نیز بدون تغییر چندانی عدد 42 هزار و 799 واحد را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با رشد 37 واحدی به رقم 136 هزار و 308 واحد دست یافت.

    همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان معاملات امروز این بازار با 5 واحد افزایش به رقم 686 واحد رسید.

    براساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 65 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 313 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 25 هزار و 437 نوبت خرید و فروش بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 14 واحد، مخابرات ایران با 13 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 10 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

    در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو و ملی صنایع مس ایران هر یک تا 11 واحد و فولاد خوزستان با 9 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایرکا پارت صنعت،  کویر تایر، کی‌ بی سی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملات شرکت‌های قاسم ایران،‌حق تقدم خرید سهام ایران دارو، حق تقدم خرید سهم گل گهر، اوراق مشارکت طرح مسکن مهر بانک مسکن بازگشایی شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز گروه پالایشی‌ها بانک‌ها و خودوریی‌ها اصلی‌ترین نمادهای پربیننده بازار سهام بودند.

    این در حالی است که  معاملات کد به کد در برخی نمادهای معاملاتی دنبال شد. امروز در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی 30 میلیون سهم به ارزش 8 میلیارد و 595 میلیون تومان و در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین اندکی بیش از 28 میلیون سهم به ارزش 8 میلیارد و 595 میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    در عین حال در نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران نیز 5 ملیون سهم به ارزش 604 میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    بازار امروز همچنان در شرایطی بی رونق و کم حجم و در شرایطی توام با انتظار به کار خود پایان داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها