عصر خودرو

واکنش سرمربی پرسپولیس به واگذاری سهام پرسپولیس

بورس گزینه برتر در واگذاری باشگاه‌ها

عصر بازار: سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس گفت: عرضه سهام باشگاه پرسپولیس از طریق بورس باید همراه با نظارت دولت باشد.

بورس گزینه برتر در واگذاری باشگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، برانکو ایوانکوویچ ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت : موضوع واگذاری سرخابی ها خیلی تصمیم ساده ای نیست که بشود به راحتی اتخاذ کرد.

    وی گفت: به هر حال تیم پرسپولیس از توده هواداران بسیاری برخوردار بوده و در عین حال با هزینه‌های زیادی نیز مواجه است. خیلی سخت است که بشود راه حل درستی پیدا کرد که همه ابعاد سر جای خودش قرار بگیرد.

    برانکو در برابر این پرسش که شما به عنوان سرمربی تیم پرسپولیس ایرانی، آیا اعتقاد دارید که پرسپولیس باید به بخش خصوصی واگذار شود یا دولتی بماند؛ گفت: چند روش برای مدیریت باشگاهها و فعالیتشان وجود دارد، از جمله واگذاری آنها به انجمن شهروندان محلی مثل تیم بارسلونا یا باشگاههای دیگر یا به صورت شرکت های سهامی مثل باشگاههای انگلستان باشد و یا مدیریت باشگاه بر اساس مدیریت خصوصی که در کشور های مختلف وجود دارد. بحت این است که منافع مردم و هواداران چیست.

    برانکو بر این باور است که واگذاری سرخابی ها تصمیم خیلی ساده ای نیست که بشود اتخاذ کرد، چون به هر حال پرسپولیس از توده هوارداران بسیاری برخوردار بوده و در عین حال از هزینه های زیادی نیز برخوردار است. خیلی سخت است که بشود راه حل درستی پیدا کرد که همه چیز سرجایش خودش باقی بماند.

    وی با بیان اینکه پرسپولیس هم اکنون در دوره گذار است، گفت: طبیعی است که دولت هم باید در این زمینه تصمیم جدی بگیرد.

    وی در سوالی مبنی بر این که آیا حاضر است، به عنوان بخش خصوصی در واگذاری پرسپولیس حضور داشته باشد، پاسخ داد: فیفا هم می خواهد که باشگاهها خودشان را تامین مالی کنند و اینکه پول اشخاص حقیقی و حقوقی نباید در باشگاهها نفوذ کند. مدیریت باشگاه باید از طریق بازاریابی منابع خود را تامین کند. افراد نباید مستقیم پول به باشگاهها بدهند و از طریق قرار دادهای بزرگ اسپانسری و یا بازاریابی و تبلیغات و یا بورس پول خود را تامین کنند.

    وی گفت: اگر واگذاری باشگاهها در بورس باشد، آن موقع سهام خود را می فروشند، اما اگر باز هم در بورس باشد، همچنان دولت در بسیاری از کشور ها نظارت دارد. معمولا دولت ها 25 درصد بعلاوه یک سهم را برای خودشان برای کنترل نگه می‌دارند، برای کنترل بیشتر تا یک نفر نتواند تصمیم بگیرند در باشگاهها. بحث ساده ای نیست و خیلی پیچیده و حساس است.

    وی در پاسخ به این سوال که اگر واگذاری سرخابی ها از طریق بورس شفاف شود، آیا علاقه دارد که سهامدار پرسپولیش باشد، پاسخ داد: من پولی در بساط ندارم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها