عصر خودرو

با برگزیت سخت، تمایل مردم اسکاتلند برای جدایی از بریتانیا افزایش یافته است

عصر بازار- آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد با اعلام دولت بریتانیا برای خروج سخت از اتحادیه اروپا و بازار واحد، تمایل مردم اسکاتلند برای برگزاری همه‌پرسی جدایی از بریتانیا افزایش یافته است.

با برگزیت سخت، تمایل مردم اسکاتلند برای جدایی از بریتانیا افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، نظرسنجی بی‌ام‌جی برای روزنامه هرالداسکاتلند نشان می‌دهد حمایت از برگزاری همه‌پرسی دوم جدایی اسکاتلند از بریتانیا طی یک ماه گذشته افزایش یافته است.

    به نوشته روزنامه هرالد اسکاتلند، بعد از آنکه ماه گذشته خانم ترزا می نخست وزیر بریتانیا درباره برگزیت سخت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) سخنرانی و تاکید کرد که بریتانیا  بازار واحد اروپا را ترک می‌کند، حمایت مردم اسکاتلند از برگزاری همه پرسی دوم جدایی اسکاتلند از پادشاهی متحده افزایش یافته است.

    بر اساس نظرسنجی بی‌ام‌جی 49 درصد اسکاتلندی‌ها حامی خروج از بریتانیا و 51 درصد حامی ماندن در آن هستند. این درحالیست که شمار زیادی از مردم اسکاتلند پیش از برگزیت، مخالف همه‌پرسی دوم جدایی‌شان از بریتانیا بودند.

    با این روند روبه رشد طی یک ماه گذشته،‌ به نظر می‌رسد دولت بریتانیا باید با دو چالش که یکی شروع فرآیند ترک اتحادیه اروپا و دیگری چالش برگزاری همه‌پرسی جدایی اسکاتلند و از دست رفتن پادشاهی متحده است،‌ روبرو خواهد شد.

    ماه ژوئن سال 2016 میلادی مردم بریتانیا (انگلیس،‌ اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند. از این میان مردم انگلیس و ولز رای اکثریتی به خروج ولی اکثر مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی رای به ماندن داده بودند.

    سپتامبر سال 2014 میلادی هم بود که اولین همه‌پرسی جدایی اسکاتلند از پادشاهی متحده برگزار شد ولی 45 درصد مردم رای به جدایی و 55 درصد رای به ماندن داده بودند.

    بعد از برگزیت، طی ماه‌های اخیر حزب ملی اسکاتلند بارها تهدید کرد، در صورت اجبار به خروج از اتحادیه اروپا و بازار واحد، بریتانیا را ترک خواهد کرد.

    برچسب ها