عصر خودرو

تفاهمنامه همکاری انجمن دوستی ایران و اوکراین امضا شد

درخواست اوکراین از صانیر برای ساخت نیروگاه های زغالی و راه

عصر بازار- مشاور رییس جمهوری اوکراین گفت: این کشور همکاری با شرکت ایرانی صانیر در ساخت نیروگاه های زغالی و اجرای طرح های راهسازی را خواستار است.

درخواست اوکراین از صانیر برای ساخت نیروگاه های زغالی و راه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران (صانیر)، «یوری ماکاگانچوگ» امروز (چهارشنبه) در دیدار با مسئولان شرکت صانیر در تهران افزود: با توجه به قیمت بسیار بالای گاز در اوکراین و تاثیر مستقیم آن روی همه محصولات تولیدی این کشور، امید می رود بتوان در زمینه ساخت نیروگاه های زغال سنگ سوز با صانیر همکاری کرد.

    این مسئول اوکراینی اضافه کرد: اکنون با توجه به رشد صنعت ماشین سازی اوکراین و سرمایه گذاری بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون دلاری چهار شرکت بزرگ اروپایی در این کشور، 70 درصد راه های اوکراین به زیرسازی نیاز دارد که شرکت صانیر می تواند در این زمینه به ما کمک کند.
    ماکاگانچوک افزود: اوکراین اکنون برنامه ساخت نیروگاه تولید برق را با همکاری گرجستان در دست اجرا دارد که صانیر نیز با توجه به تجربه های موفیقت آمیز می تواند همکاری داشته باشد.
    همچنین خانم «ساماروکی» نماینده سفارت اوکراین در تهران در این دیدار گفت: ایران در زمینه های مختلف انرژی یک گام از کشور ما جلوتر است و سفارت اوکراین از همه طرح هایی که قرار است در این کشور اجرا شود، حمایت می کند.

    ** صانیر آماده همکاری با اوکراین در زمینه های مختلف انرژی
    مدیرعامل صانیر در این دیدار گفت: در همه زمینه‌های انرژی امکان همکاری‌ و اجرای طرح های مشترک دوجانبه و چندجانبه با اوکراین وجود دارد.
    «بهمن صالحی» اضافه کرد: صانیر با هدف ادامه و گسترش فعالیت های خود برای حضور در بازارهای جهانی برنامه ریزی کرده است و اوکراین به دلیل همجواری با کشورهای اروپای غربی و برخورداری از امکان روان سازی روابط بانکی، می تواند در زمینه سرمایه گذاری های بانکی، انرژی و تامین تجهیزات همکاری های گسترده ای با ایران داشته باشد.
    صالحی افزود: صانیر به عنوان شرکتی فعال در زمینه ساخت نیروگاه، آمادگی دارد در این زمینه ساخت نیروگاه های برقابی و حرارتی با اوکراین همکاری کند.
    در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری انجمن دوستی ایران و اوکراین و اتاق بازرگانی بین المللی «آی.سی.سی» (ICC) این کشور امضا شد.
    بر اساس این گزارش، چندی پیش وزیر نیرو اعلام کرد توسعه همکاری های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در زمینه ساخت نیروگاه، ارتقای ولتاژ شبکه های پرفشار برق و همچنین تامین قطعات نیروگاهی برای این کشور در دستور کار قرار دارد.
    جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم اقتصادی- تجاری اوکراین به شمار می رود. در سال های 2010 تا 2012 میلادی حجم تجارت دوجانبه بویژه صادرات اوکراین به ایران افزایش یافت؛ به گونه ای که بیشترین حجم گردش کالا در سال 2012 به یک میلیارد و 237 میلیون دلار رسید.
    سال 2013 میلادی سهم ایران از جمع کل تجارت خارجی اوکراین بیش از 6 درصد بود (بیست و دومین کشور میان واردکنندگان از اوکراین). در همین دوره از لحاظ میزان تفاوت واردات و صادرات بین شرکای تجاری خارجی اوکراین، ایران با 710 میلیون و 307 هزار دلار هفتمین کشور به شمار می رفت.
    شرکت صانیر با همکاری پیمانکاران معتبر داخلی موفق شده است در 23 سال گذشته بیش از 220 طرح تبادل انرژی با تامین تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی در جمهوری آذربایجان، ارمنستان، سوریه، ترکمنستان، عراق، اقلیم کردستان عراق، پاکستان، اتیوپی، سنگال، عمان، افغانستان، عربستان، کوبا، سریلانکا، یمن، گرجستان، لبنان، ازبکستان، اردن، لیبی و برخی دیگر از کشورهای آفریقایی اجرا کند و اکنون 18 طرح در 13 کشور در دست اجرا دارد.
    صانیر به عنوان یک برند ملی و بین المللی ایرانی با همکاری بسیاری از پیمانکاران داخلی، کالاهای تولید ایران در بخش انرژی را به بازارهای شرق آسیا تا آمریکا و آفریقا عرضه می کند.

    برچسب ها