عصر خودرو

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد؛

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت

عصر بازار- پوری حسینی گفت:‌ بخشی از سهام هر مشمول در سال‌های گذشته از طریق سود سهام تسویه شده اما بخشی از آن باقی‌مانده است.

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پوری حسینی رییس کل سازمان خصوصی‌سازی درباره آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت مشمولان گفت: هر چند بخشی از سهام هر مشمول در سال‌های گذشته از طریق سود سهام تسویه شده اما بخشی از آن باقی‌مانده است.

    وی با اشاره به تعیین تکلیف واریز بقیه اقساط سهام عدالت به خزانه توسط مشمولان در سامانه سهام عدالت افزود:‌ سازمان خصوصی سازی در تلاش است تا قابلیت پرداخت آنلاین به حساب دولت را برای تسویه حساب در سامانه سهام عدالت ایجاد کند.

    پوری حسینی گفت: اگر مشمولی علاقه‌مند به واریز نقدی مابقی اقساط سهام عدالت خود بود به میزان اقساط تسویه نشده می‌تواند واریزی داشته باشد که البته این موضوع به دلخواه است و اجباری نخواهد بود.

    وی ادامه داد:‌ از آنجایی که دو دهک اول و دوم مشمول تخفیف می‌شوند، بنابراین در زمان آزادسازی کل سهام عدالت آنها آزاد می شود.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مشمولان دهک‌های یک و دو هستند، افزود: البته ذکر این نکته نیز ضروری است که مشمولان این دو دهک باید در زمان ثبت نام تا امروز در همان شرایط باقی مانده باشند.

    پوری حسینی اظهارداشت:‌ بر همین اساس سایر مشمولان می تواند مابه التفاوت را پرداخت کنند و در صورت حسابی که قرار است برای مشمولان صادر شود میزان و رقم پرداخت قابل پرداخت نقدی نیز مشخص می شود.

    وی با اشاره به ارایه صورتحساب برای مشمولان در آینده نزدیک گفت: مشمولان می‌توانند تصمیم بگیرند که میزان باقیمانده اقساط خود را به حساب خزانه واریز کنند یا همانند سال‌های گذشته از محل سود سهام تامین شود.

    براین اساس؛ چندی پیش سازمان خصوصی‌سازی اقدام به راه‌اندازی سامانه رسمی سهام عدالت در کشور به نشانی www.samanese.ir کرد که از این پس با فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم خبرنگاران، مشمولین، پژوهشگران و علاقه‌مندان به مباحث مربوط به سهام عدالت می‌توانند علاوه بر رایانه‌های شخصی از طریق گوشی‌های همراه نیز آخرین خبرها، اطلاعات و قوانین و مقررات و ... مربوط به این سهام را مشاهده کنند.

    گفتنی است؛ سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir که تنها سامانه رسمی کشور در خصوص سهام عدالت است در آینده بستری را فراهم خواهد آورد تا مشمولان با مراجعه به آن صورتحساب سهام عدالت خود را مشاهده و از جزئیات آن با خبر شوند که این موضوع نیز از طریق همین سامانه، اطلاع رسانی خواهد شد.

    برچسب ها