عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

انعقاد ۲۰ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- سکه معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۲۰هزار و ۵۴۵ قرارداد و ارزش دو هزار و ۸۸۸میلیارد ریال رسید.

انعقاد ۲۰ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز سه‌شنبه، سکه و دلار برای دومین روز متوالی برخلاف جهت یکدیگر حرکت کردند. در چهارمین روز هفته، کاهش 15 تومانی دلار اثری در قیمت سکه نداشت و فلز گران بهای داخلی به تبعیت از اونس در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران روند صعودی در پیش گرفت.

    به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 235 هزار تومان، افزایش 0/14 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 279 هزار تومان رشد 0/07 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 326 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/25درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 368 هزار تومان معامله و رشد 0/38درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 415 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/39درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با افزایش 6 هزار تومانی از کانال یک میلیون و 210 هزار تومان عبور کرد و به قیمت یک میلیون و 215 هزار تومان رسید، حال آنکه شاخص ارزی با 15 تومان افت دیگر به قیمت 3 هزار و 835 تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و نوسان آن پیرامون قیمت هزار و 230 دلار تا ساعت 3 بعدازظهر یکی از عواملی بود که سکه را در مسیر صعودی قرار داد.

    به گفته کارشناسان، نزدیک شدن به ایام 22 بهمن و افزایش تقاضا در آستانه پایان سال 95 از عواملی هستند که انتظارات افزایشی معامله‌گران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.افزایش بهای سکه‌های کوچک‌تر نیم سکه و ربع سکه نیز در راستای انتظارات افزایشی معامله‌گران تفسیر شده است.

    همچنین، نیم سکه با 4 هزار تومان رشد به قیمت 645 هزار تومان و ربع سکه نیز با همین میزان افزایش به قیمت 345 هزار تومان رسید.

    برچسب ها