عصر خودرو

با هدف مطالعه میدان‌های گازی گلشن و فردوسی؛

ایران و مالزی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

عصر بازار- ایران و مالزی برای مطالعه میدانهای گازی گلشن و فردوسی تفاهمنامه همکاری (MOU) امضا کردند.

ایران و مالزی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، تفاهم نامه همکاری مطالعه میدان‌های گلشن و فردوسی به امضای دکتر غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و شمسول الزهر عباس، رئیس هیئت مدیره BIV (Bukhary International Ventures) مالزی رسید.

    در این نشست ضمن ارائه گزارشی از میدان‌های گلشن و فردوسی نمایندگان ٢ کشور بر گسترش همکاری میان ایران و مالزی تاکید کردند و قرار شد مطالعه این میدان ظرف مدت هفت ماه از سوی این شرکت مالزیایی به انجام برسد.

    میدان فردوسی در سال ١٩٦٧ کشف و لرزه نگاری سه بعدی آن نیز انجام شده است؛ این میدان همچنین دارای نفت سنگین است که API آن میان ٨ تا ١٦ است؛ میدان گازی فردوسی تقریبا در 30 کیلومتری غرب میدان گازی گلشن در خلیج فارس قرار گرفته است.

    همچنین میدان گلشن که در سال ١٩٩٣ کشف و لرزه نگاری سه بعدی آن نیز انجام شده، دارای نفت خام سنگین بوده است؛ میدان گازی گلشن تقریبا در ٦٥ کیلومتری جنوب غربی ساحل ایران در خلیج فارس قرار گرفته است.

    Normal  false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer40 
    دکتر منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران پس از امضای این تفاهم‎نامه اظهار کرد: این توافقنامه در ادامه توافقی است که در دولت گذشته با مجموعه البخاری انجام شده، است که قرار شد مطالعه آن ظرف مدت هفت ماه انجام شود.

    وی با بیان این که میدان‎های گلشن و فردوسی هم نفتی است و هم گازی، افزود: البته توسعه بخش گاز و انتقال آن به بخش خشکی برای تبدیل آن به ال ان جی مدنظر این شرکت (BIV) است.

    دکتر منوچهری با بیان این که این میدان‎ها همچنین دارای نفت خام بسیار سنگینی هستند که هنوز در ایران چنین نفتی استخراج نشده است، تصریح کرد: میدان‎های گلشن و فردوسی میدان‎های پرچالش و سختی است که امیدواریم بعد از این مطالعات، نتایج روشنی تری داشته باشیم.

    به گفته معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، تصمیم درباره نحوه توسعه این میدان‎های پس از انجام مطالعات اتخاذ می شود.

    برچسب ها