عصر خودرو

بوندس بانک:

آمریکا برای دلار قوی باید خود را سرزنش کند

عصر بازار- رئیس بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) اظهار کرد دولت آمریکا به جای آلمان باید خود را بابت صعود اخیر ارزش دلار در برابر یورو سرزنش کند.

آمریکا برای دلار قوی باید خود را سرزنش کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ینس وایدمن اظهار کرد اظهارات یک مشاور بازرگانی ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه آلمان با یک یوروی کاملا ضعیف، از آمریکا و شرکای اروپایی خود بهره برداری کرده، پوچ و بی اساس است.

    وی در گردهمایی در شهر ماینز آلمان اظهار کرد: این تز که دستکاری‌های ارزی خارجی عامل قوی شدن اخیر ارزش دلار آمریکا هستند، حقیقت ندارد. افزایش اخیر دلار بیشتر تحت تاثیر تصمیمات سیاسی است که دولت جدید آمریکا اعلام کرده است.

    رئیس بانک مرکزی آلمان در یک مصاحبه جداگانه با گروه رسانه‌ای "آر ان دی" گفت: هیچ دلیلی برای آغاز یک جنگ ارزی وجود ندارد. اگر سیاستگذاران موانع تجاری ایجاد کنند یا رقابتی برای کاهش ارزش ارز آغاز کنند، در انتها تنها بازنده وجود خواهد داشت.

    وایدمن که همواره منتقد برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا بوده است، از سیاست فوق تسهیلی بانک مرکزی اروپا در برابر مخالفانش در آلمان دفاع و اظهار کرد این سیاست در حال حاضر مناسب است.

    اما در ادامه افزود: به محض اینکه بانک مرکزی اروپا به هدف تورم دست یابد، باید تدابیر محرک مالی تعدیل شوند، حتی اگر این اقدام باعث شود بعضی از کشورهای ضعیف‌تر به دلیل افزایش هزینه‌های استقراض، برای بازپرداخت بدهی خود به زحمت بیافتند.

    رئیس بانک مرکزی آلمان خاطرنشان کرد: سیاست پولی فوق تسهیلی نمی تواند مشکلات زیربنایی اروپا را حل کند و باید به محض حاصل شدن هدف ثبات قیمت، تعدیل شود.

    بر اساس گزارش رویترز، با بهبود تورم و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به ظهور فزاینده احزاب مخالف یورو در آستانه انتخاباتهای ملی در فرانسه، هلند، آلمان و احتمالا ایتالیا، بازده بیشتر اوراق قرضه دولتی منطقه یورو در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

    برچسب ها