عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که افزایش قابل توجه حجم ذخایر سوخت آمریکا و کاهش تقاضای چین این پیام را برای بازار داشته که به رغم تلاش های اوپک و سایر تولید کنندگان برای کاهش تولید، مازاد عرضه همچنان بر بازار وجود دارد، قیمت نفت امروز نیز کاهش یافت.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم،  قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 32 سنت، معادل 0.58 درصد کاهش به 54 دلار و 73 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 51 سنت، معادل 0.98 درصد کاهش به 51 دلار و 66 سنت رسید.

    دیروز قیمت نفت بیش از یک درصد کاهش یافت.

    تجار گفتند، کاهش شدید قیمت نفت ناشی از افزایش های غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکاست که در گزارش روز سه شنبه انستیتوی نفت آمریکا انعکاس یافت.

    حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 3 فوریه، با 14.2 میلیون بشکه افزایش به 503.6 میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند حجم ذخایر تنها 2.5 میلیون بشکه افزایش یابد.

    حجم ذخایر بنزین آمریکا نیز 2.9 میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند حجم این ذخایر 1.1 میلیون بشکه افزایش یابد.

    گلدمن ساکس در یادداشتی به مشتریانش نوشت: «آمارهای هفتگی نشان می دهد که میزان تقاضا ابرای بنزین در آمریکا در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل 460 هزار بشکه در روز کاهش داشته و کاهش های اینچنینی قبلا تنها در دوران بحران مالی رخ داده بود.»

    در خارج از آمریکا نیز نشانه های دیگری از ضعف بازار دیده می شود.

    تقاضای چین برای نفت در سال 2016 کندترین میزان رشد را در طی حداقل 8 سال گذشته داشته است.

    برچسب ها