عصر خودرو

۲۰ هلدینگ تخصصی مدل‌های جدید برای سرمایه‌گذاری عرضه می‌کنند

عصر بازار- - معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حضور ۱۲ صنعت مهم کشور در رویداد بزرگ نمایشگاهی «صندوق های بازنشستگی؛ یشران توسعه ملی» خبر داد.

۲۰ هلدینگ تخصصی مدل‌های جدید برای سرمایه‌گذاری عرضه می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، حجت الله میرزایی با اشاره به برگزاری بزرگترین گردهمایی فعالان اقتصادی ایران در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» با مشارکت صندوق های بازنشستگی کشور که  نیمه دوم بهمن ماه برگزار می شود،گفت: رویداد و نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی، پیشران توسعه ملی» با حضور 12 صنعت مختلف و مهم کشور از 24 تا 26 بهمن ماه امسال در محل مصلای امام خمینی تهران برگزار می شود که محفلی برای گردهمایی بنگاه های اقتصادی به ویژه زیرمجموعه های اقتصادی صندوق های بازنشستگی است.

    وی با بیان اینکه صنایع و فعالیت‌های اقتصادی صندوق های بازنشستگی گستردگی و حوزه های مختلفی را شامل می شود، اظهار داشت: این صنایع، سهم زیاد و جدی در بازار کشور دارند.از جمله این صنایع، می توان به صنعت پتروشیمی با 22 بنگاه و 30 درصد سهام بازار، صنایع معدنی از جمله فولاد، صنایع دارویی با 40 درصد سهم بازار، صنایع غذایی، حوزه بنگاه داری مالی، بانک و بیمه، صنایع حمل نقل دریایی، هوایی و زمینی اشاره کرد.

    میرزایی اضافه کرد: در هر یک از صنایع، به طور متوسط 5 تا 10 بنگاه اقتصادی وجود دارد و پیش بینی می شود که بیش از 60 بنگاه بزرگ اقتصادی در این رویداد مشارکت کنند.

    وی ابراز امیدواری کرد: همه ظرفیت ها و شایستگی هایی که در زیرمجموعه های اقتصادی صندوق ها برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی وجود دارد در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود. همچنین پیشرفت هایی که در حوزه های مختلف از ذخیره سوخت تا حفاظت از محیط زیست وجود دارد یا طرح و بسته های اقتصادی برای جذب سرمایه گذاری های مورد نیاز در این رویداد ارائه شود.

    معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: رویداد «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» می تواند فرصت های لازم برای توسعه مشارکت های ملی و بین المللی در 12 صنعت موجود و مرتبط با فعالیت های اقتصادی صندوق ها را به طور کامل و گسترده فراهم کند.

    ایجاد فرصت برای معرفی صندوق ها به بخش خصوصی

    از سویی سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: گردهمایی صندوق های بازنشستگی فرصت و ظرفیتی مطلوب را برای معرفی صندوق ها به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری مشارکتی فراهم می آورد.

    وی افزود: سرمایه گذاری مشترک صندوق های بازنشستگی و بخشی خصوصی راهبردی اصولی برای رسیدن به درآمدزایی و تولید پایدار است.

    به گفته معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیران صندوق های بازنشستگی برای رسیدن به ارزش افزوده و درآمدزایی پایدار، باید مدل های سرمایه گذاری چابک، کارآمد با بهره وری مطلوب و متناسب با بازار را انتخاب کنند و در این میان مشارکت با بخش خصوصی راهکاری استرتژیک است.

    کلانتری بیان داشت: صندوق های بازنشستگی باید با کمترین بروکراسی، کارگروه های اقتصادی را برای سرمایه گذاری جذب کند تا بتواند امانت دار خوبی برای کسور پردازان شاغل درزمان بازنشستگی باشد.

    وی تصریح کرد: بورس یکی از مطئمن ترین سرمایه گذاری هایی است که می تواند صندوق های بازنشستگی را در برابر بحران های اقتصادی بیمه کند.

    کلانتری تاکید کرد: صندوق های بازنشتگی در صورتی می توانند خدمات مطلوبی در زمان بازنشستگی به مشترکین خود بپردازد که سرمایه گذاری هدفمند و متناسب با شرایط اقتصادی کشور و جهان داشته باشد.

    کدام صندوق ها در نمایشگاه حضور دارند؟

    بر اساس این گزارش و به نقل از ستاد خبری گردهمایی صندوق های بازنشستگی پیشران توسعه ملی،در گردهمایی فعالان اقتصادی ایران وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان و عشایر، سازمان تامین اجتماعی، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و سازمان بیمه سلامت ایران حضور دارند. همچنین هلدینگ های و شرکت های زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی، مسوولان و مقامات اجرایی کشوری، فعالان اقتصادی بخش خصوصی، نهادها، شرکت ها و کانون های مرتبط با بازارهای مالی، نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، بانک ها و بیمه ها، دانشگاه ها، پژوهشکده ها و مراکز علمی و تحقیقاتی تخصصی فعال، کارگزاری ها و شرکت های تامین سرمایه، وابستگان اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه ها و فعالان اقتصادی در حوزه صنایع مختلف از جمله شرکت کنندگان و ذی نفعان کلیدی این رویداد اقتصادی هستند.

    براساس این گزارش در این گردهمایی بزرگ، 20 هلدینگ تخصصی با بیش از 100 شرکت زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی با سهمی بالغ بر 25 درصد از تولید ناخالص ملی به همراه سایر شرکت ها و مجموعه های همکار در داخل و خارج از کشور مشارکت خواهند داشت.

    همچنین یکی از بخش های این گردهمایی جلسات رودررو و جداگانه با مسوولان مختلف دولتی و خصوصی و پیگیری اهداف مرتبط با رفع مشکلات و موانع و ایجاد زمینه های همکاری مشترک و هم افزایی اعلام شده است.

    برچسب ها