عصر خودرو

رضایت زنگنه از نفت ۶۰ دلار

عصر بازار- وزیر نفت کشورمان در دیدار وزیر نفت و وزیر امور خارجه ونزوئلا، درباره آخرین وضعیت تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک گفتگو و رایزنی کردند.

رضایت زنگنه از نفت ۶۰ دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بیژن زنگنه در پایان این نشست با "نلسون پابلو مارتینز" وزیر نفت و خانم "دلسی الوئینا رودریگز گومز" وزیر امور خارجه ونزوئلا در تهران در جمع خبرنگاران گفت: پایبندی کشورهای عضو اوپک به کاهش تولید نفت خیلی خوب بوده است و این روند ادامه دارد.

    وی افزود: کشورهای غیرعضو اوپک هم کاهش تولید نفت خود را آغاز کرده اند و امیدواریم به سرعت به اعدادی که برای کاهش تولید نفت، متعهد شده اند، عمل کنند.

    وزیر نفت با اشاره به اینکه عکس العمل بازار به این اقدام اوپک مثبت بوده است، افزود: پایبندی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به کاهش تولید نفت موجب ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا می شود و روند صعودی ذخایر نفت هم کاهش می یابد.

    زنگنه درباره قیمت نفت هم گفت: بیشتر اوپکی ها روی نفت 60 دلاری رضایت دارند.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا پس از گذشت دوره شش ماهه، طرح کاهش عرضه تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک تمدید می شود، گفت: در حال حاضر نمی توان درباره این موضوع اظهار نظر کرد اما به وقتش در این باره تصمیم گیری می کنیم.

    زنگنه در ادامه با اشاره به اینکه روابط ما با ونزوئلا راهبردی است، گفت: ما چه در رابطه دوجانبه و چه در اوپک مواضع مشترکی داریم.

    وی افزود: در یک سال اخیر که فعالیت ها منجر به تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت شد مواضع ایران و ونزوئلا به هم بسیار نزدیک بود و هم دیگر را به عنوان شریک راهبردی پشتیبانی کردیم.

    وزیر نفت کشورمان ضمن خوش آمدگویی به وزیر نفت ونزوئلا گفت: ونزوئلا عضو فعال و صاحب ابتکاری در اوپک است و از آنها تشکر و از مواضع آن ها حمایت می کنیم.

    در پایان این دیدار دو طرف هدایایی را به رسم یادبود به یکدیگر اهدا کردند.

    برچسب ها